ΝΕΑ & ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΕΙΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Νέες υποσχέσεις Χρ. Σπίρτζη για το Πάτρα – Πύργος

Νέες υποσχέσεις Χρ. Σπίρτζη για το Πάτρα – Πύργος

Μετέχοντας στο Συνέδριο της εφημερίδας «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αναφέρθηκε στο δρόμο Πάτρα – Πύργος.
Αρχικά, ο ο Χ. Σπίρτζης δήλωσε πως το υπουργείο πήρε πρόσφατα έγκριση από την ΕΕ ώστε η Πατρών-Πύργου να είναι ένας αυτοκινητόδρομος με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και όχι «μονοπάτι», όπως θα κατασκευαζόταν αν δεν υπήρχε υπομονή για το έργο…
Με αφορμή τον αυτοκινητόδρομο, ο Χρ. Σπίρτζης έκανε και επίθεση στη Νέα Δημοκρατία, λέγοντας πως η αξιωματική αντιπολίτευση φωνάζει γιατί δεν πήραν το έργο οι μεγάλες εταιρίες και τόνισε πως την κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρει ποιος θα αναλάβει την κατασκευή αλλά το πόσο θα κοστίσει.
Ενώ, αναλυτικά γι’ αυτό το θέμα είπε τα εξής:

«Τρία χρόνια δεν έχουν βαρεθεί να λένε τα ψέματα που λένε στο λαό της Ηλείας και της Αχαΐας και θα ήθελα να διαβάσω τι είπε ο κύριος Αυγενάκης γραμματέας της ΝΔ: «Η Πατρών Πύργου έχει εγκληματική καθυστέρηση από την Κυβέρνηση, δεν έχει αρχίσει ακόμη, το έργο είμαι σπασμένο σε οκτώ τμήματα, με τέσσερα από αυτά, σε γνωστό επιχειρηματία φίλο της Κυβέρνησης, πλην χρεοκοπημένο. Με την Αμβρακία Οδό μετά από πολλά προβλήματα αρχίζει να ξεκολλάει το έργο».
Ακούστε τώρα ποια είναι η διαφορά και τι έχει γίνει σε αυτά τα δύο έργα. Δήθεν ο επιχειρηματίας ή η εταιρεία που πήρε τέσσερα έργα στο Πατρών Πύργου, με έκπτωση πάνω από 50% είναι φίλος της Κυβέρνησης, παρότι συνεργάτες του είναι στο γραφείο του κυρίου Μητσοτάκη. Στον άλλον δρόμο, που δεν είχαμε κατάτμηση κατά την άποψη της Νέας Δημοκρατίας, σε αυτό που είχε βγάλει η Νέα Δημοκρατία το διαγωνισμό του 2009, στην Αμβρακία, που έγιναν τέσσερις εργολαβίες, τόσα χρόνια που δεν τελείωσε ποτέ, ήρθε η κυβέρνηση, έδωσε λύση έκανε νέους διαγωνισμούς και το έργο προχώρησε με προσωρινό μειοδότη μία κοινοπραξία δύο μεγάλων εταιρειών, της ΤΕΡΝΑΣ και του ΑΚΤΩΡΑ, με έκπτωση επίσης 50%.
Το πήραμε το μήνυμα κύριοι της Νέας Δημοκρατίας. Αν οι εταιρείες, που παίρνουν εργολαβίες με έκπτωση πάνω από 50% είναι έκτης κατηγορίας, είναι κατάτμηση. Αν οι εταιρείες είναι οι γνωστές εταιρείες που έπαιρναν την Ολυμπία Οδό, την Ιόνια οδό και όλους τους αυτοκινητόδρομους με 0% έκπτωση, το έργο ξεκολλάει! Το έχουμε καταλάβει όλοι. Είναι δύο παραδείγματα που δείχνουν τον τρόπο που κινείται και η κριτική της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και ο τρόπος που υλοποιεί τα έργα. Εμάς λοιπόν δε μας νοιάζει αν την εταιρεία τη λένε Τέρνα, Ακτωρα, Τοξότη ή οτιδήποτε. Εμάς μας νοιάζει να γίνονται τα έργα στο σωστό χρόνο, με σωστό σχεδιασμό και με εύλογο κόστος για τους πολίτες. Ξαφνικά ανακάλυψε η Νέα Δημοκρατία την έκπτωση του 50% για να ξεκολλήσει το έργο. Ας την είχε ανακαλύψει και νωρίτερα στα έργα παραχωρήσεων, τα έργα που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί με το Πάτρα-Πύργος μέσα. Στα έργα που δεν είχαν μελέτες, στα έργα που αν δεν ακολουθούσαμε αυτή τη διαδικασία για να έχουμε αυτές τις εκπτώσεις, πολύ απλά δεν θα είχαμε έγκριση από τα όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής για να έχουμε αυτοκινητόδρομους. Θα είχαμε έγκριση για δρόμο ταχείας κυκλοφορίας χωρίς νησίδα στη μέση και χωρίς δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Δεν ξέρουν, δεν ρωτάν να μάθουν κιόλας. Είναι τραγικό αυτό που γίνεται.

Πάμε όμως να δούμε, επειδή ο κ. Αυγενάκης είναι κι από τη Μεσαρά. Ξέρετε, το είχαν πως να σας το πω, έθιμο, όταν έχουν τέτοιους δρόμους, να βγάζουν πολλές εργολαβίες, να μην τελειώνουν ποτέ, να γίνονται συμπληρωματικές, να γίνονται εργολαβίες σκούπα και ούτε καθεξής… Και στο χωριό τους ακόμη, το ίδιο έκαναν. Και στη συνέχεια, μας κατήγγειλαν ότι εμείς εγκαινιάζουμε λέει έργα που δεν τα ολοκληρώσαμε.
Πάμε όμως να δούμε τι έγινε και τι πρόκειται να γίνει με τα υπόλοιπα. Για να ξεκινήσουμε από αυτά που λέμε, από τα οδικά έργα της χώρας και της περιοχής. Στο Πάτρα Πύργος, πριν ενάμισι μήνα περίπου, πήραμε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυτοκινητόδρομο και όχι για …μονοπάτι. Επομένως οι υπηρεσίες προχωράνε, ζήτησαν τις αιτιολογήσεις των εκπτώσεων που έκαναν τα σχήματα που συμμετείχαν και έχουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, έχει αξιολογήσει τις 5 από τις αιτιολογήσεις, τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογηθούν και οι υπόλοιπες τρεις, θα βγούν τα πρακτικά που θα ορίζουν τους προσωρινούς αναδόχους και θα πάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Άρα διάφορα δημοσιεύματα ότι έχουν πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ισχύουν, και θα παρακαλέσω πολύ, καταλαβαίνω τη δημοσιογραφική αγωνία για τα έργα της περιοχής, αλλά με το Πατρών –Πύργου, φτάνει, κάθε εβδομάδα ακούμε και κάτι άλλο. Φτάνει, και φτάνουν οι γκρίζες ζώνες στο πως θα γίνουν τα έργα. Αν δεν θέλουμε να γίνονται τα έργα με τον τρόπο που γίνονταν, δηλαδή να μη γίνονται, καλό θα είναι όλοι μας, να έχουμε έγκυρη ενημέρωση και να τη διοχετεύουμε και στους πολίτες για τις διαδικασίες και για τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν.

Υπάρχει συνέχεια στο Πατρών Πύργου και το οδικό δίκτυο; Ναι. Έχουν προβλεφθεί 20 εκατομμύρια για ένα κομμάτι που έχει έντονα περιβαλλοντικά προβλήματα, για το Πύργος –Καλό Νερό για εργασίες αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας και στη συνέχεια υπάρχει το Καλό Νερό –Τσακώνα, που έχουμε προχωρήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για σύμβουλο, προκειμένου να έχει και οικονομικό σύμβουλο και τεχνικό σύμβουλο για να ωριμάσουν οι μελέτες που υπήρχαν και να είναι σε θέση να δημοπρατηθεί το έργο. Θα ρωτήσουν κάποιοι, με ποια χρηματοδότηση. Θα σας τα πω στη συνέχεια συνολικά, για να μην υπάρχει κάποιο άλλο κενό.
Είναι ενδεικτικό όμως, του πως γινόταν ο σχεδιασμός των έργων. Τα έχουμε ξαναπεί: Ολες οι περιοχές που διέρχεται και η Ολυμπία οδός και η Ιονία οδός θέλουν αντιπλημμυρική προστασία σε σχέση με τα δίκτυα ομβρίων, που πέφτουν στους υποδοχείς που περνάνε. Αυτός ήταν ο σχεδιασμός που υπήρχε, όχι για τη χώρα, για το εθνικό στρατηγικό σχέδιο. Αυτό που κατήγγειλε ο Λευτέρης Αυγενάκης, πριν από λίγες ώρες, λέγοντας ότι η Ελλάδα θέλει πρόγραμμα και όχι ολισθητικές γενικολογίες. Δηλαδή η Νέα Δημοκρατία θέλει αποσπασματικά έργα, αποσπασματικό σχεδιασμό και να γίνονται όπως γινόταν: Να κάνουμε την Ολυμπία Οδό και να πλημμυρίζει η Πάτρα και το Αίγιο. Να κάνουμε την Ιόνια Οδό και να πλημμυρίζει το Μεσολόγγι και η Κλόκοβα και οι υπόλοιπες περιοχές!

Έχουμε λοιπόν συμφωνήσει με τους παραχωρησιούχους να κάνουμε τις μελέτες των αντιπλημμυρικών έργων που είναι μεγάλης επικινδυνότητας, να τρέξουν γρήγορα, η λίστα είναι εδώ, είναι πολύ μεγάλη. Προκειμένου, μετά το Υπουργείο, μέσα στο Φθινόπωρο, να προχωρήσει στην περιβαλλοντική αδειοδότηση και τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου να γίνουν οι δημοπρασίες για τα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής, που έχουν ζητήσει όλοι οι Δήμαρχοι, όλοι οι Περιφερειάρχες, από όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι. Ολοι και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, και στις πέντε παραχωρήσεις που έχουμε στη χώρα. Τώρα στις οδικές συνδέσεις, ένα ακόμη δείγμα του «καλού» σχεδιασμού, είναι, το Αγρίνιο να μην έχει σύνδεση! Με πρωτοβουλία και του Δημάρχου και σε συνεννόηση και με το Υπουργείο, υπήρξε μελετητικό γραφείο της περιοχής που έκανε δώρο τη μελέτη και ο δρόμος αυτός θα ολοκληρωθεί. Θα ενταχθεί, θα δημοπρατηθεί με τη ολοκλήρωση των μελετών. Το Υπουργείο προωθεί και έχει ξεκινήσει ήδη τη διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση των εξής έργωνσύνδεσης με τα έργα παραχώρησης. Είναι το Καλό νερό – Τσακώνα είναι περίπου προϋπολογισμού 140 εκατομμυρίων, είναι το Αρχαία Ολυμπία – Βυτίνα γιατί όταν λέμε για σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων να μη μιλάμε στα λόγια, να τη λέμε πραγματικά και να την υπηρετούμε. Είναι η κάθετη σύνδεση όπως είπα πριν του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, είναι το Αντίρριο-Ναύπακτος και είναι η ολοκλήρωση του κόμβου Μενιδίου Αιτωλοακαρνανίας. Αυτά τα έργα θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Για τον Πύργο- Καλό νερό σας είπα η δημοπράτηση θα γίνει τον Οκτώβριο του 2018 και δεν ξέρω αν έχω ξεχάσει κάτι για κάποιο σημαντικό οδικό άξονα της περιοχής. Ωστόσο, το Άκτιο Αμβρακία είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του πως δεν πρέπει να γίνονται έργα και θα μας πει μετά ο Κ. Καραμανλής αν κάνει κατάτμηση στο Άκτιο Αμβρακία και αν οι ανάδοχοι εκείνου του έργου με εκείνες τις εκπτώσεις, που δεν έγινε, είχανε κάτι από το Πάτρα Πύργος. Ως Νέα Δημοκρατία θα μας απαντήσει, όχι ως Κ. Καραμανλής».

Κοινοποιήστε το:

Προσοχή!

Ο Browser που χρησιμοποιείτε είναι πολύ παλιός.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη βλέπετε σωστά τις ιστοσελίδες καθώς επίσης υπάρχουν κίνδυνοι ασφάλειας. Παρακαλούμε αναβαθμίστε τον Browser σας.

Το IliakaNea.gr σας προτείνει τον Chrome.