Δεν απέτυχε η βάση του 10, απέτυχε το λύκειο και ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Δεν απέτυχε η βάση του 10, απέτυχε το λύκειο και ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων.

Δεν απέτυχε η βάση του 10, απέτυχε το λύκειο και ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΜΗ

Στον παρόντα χρόνο η συζήτηση που διεξάγεται στην Ελλάδα  για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εστιάζει στο ελάσσων, επειδή  η βάση του 10 είναι και αυτή μια πτυχή  των πανελλαδικών εξετάσεων και οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας αποτυχημένος θεσμός.Θα προσπαθήσω όσο πιο σύντομα μπορώ να στηρίξω αυτήν την θέση. 

1.Φέτος, με βάση τα στοιχεία 20. 000 υποψήφιοι δεν έχουν το δικαίωμα να συμπληρώσουν μηχανογραφικό..και συνολικά είχαμε ποσοστά ρεκόρ κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα μαθήματα. Απέτυχαν οι υποψήφιοι ή το σύστημα εισαγωγής και γενικότερα η κουλτούρα του λυκείου , το οποίο έχει μετατραπεί σε  ενδιάμεσο σταθμό – προπαρασκευαστικό κέντρο των πανελλαδικών εξετάσεων? Επειδή η σχολική κουλτούρα είναι η  κινητήριος  δύναμη  της ανάπτυξης ή όχι υψηλών ακαδημαϊκών επιπέδων μεταξύ των μαθητών, η αποτυχία των μαθητών είναι πρωτίστως αποτυχία του λυκείου και του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων. 

2.Οι μαθητές που δεν έχουν δικαίωμα να συμπληρώσουν μηχανογραφικό, τι μέσο όρο βαθμολογίας είχαν  στα τρία χρόνια  του λυκείου? Αν ο μέσος όρος  βαθμολογίας τους ήταν γύρω στο 10, τότε τα μαθησιακά τους κενά ηταν μεγάλα και αυτό σημαίνει ότι στο σχολείο δεν υπάρχει μηχανισμός έγκαιρης διάγνωσης τους. Είναι γνωστό ότι τα μαθησιακά κενά έχουν να κάνουν με την κατανόηση ή όχι του προφορικού και γραπτού λόγου. Εντωμεταξύ, αν κάποιοι μαθητές είχαν υψηλό επίπεδο μέσου όρου στο λύκειο και δεν έγραψαν καλά  στην «αρένα» των πανελλαδικών, αυτό έχει να κάνει με τα    υψηλά επίπεδα στρες λόγω του φόβου της αποτυχίας και της πίεσης που ασκεί το οικογενειακό περιβάλλον. Η οικογένεια και ο μαθητής  έχουν επενδύσει προσπάθεια, οικονομικούς πόρους και όνειρα σε έναν  θεσμό που ακυρώνει το δικαίωμα της επιλογής. 

3. Οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι θεσμός με εξορυκτικό  χαρακτήρα. Δεν εξετάζουν αν ο μαθητής έχει το  θεωρητικό υπόβαθρο, το ταλέντο και την  ψυχολογική σχέση για τον επιδιωκόμενο στόχο του. Το αποτέλεσμα που θα προκύψει μέσω του μηχανογραφικού δελτίου  μπορεί να μην είναι αυτό που θέλει ο υποψήφιος, καθώς το κριτήριο που  προηγείται για την εισαγωγή  σε μια σχολή δεν είναι η σειρά προτίμησης, είναι ο βαθμός,  με ότι συνέπειες αυτό συνεπάγεται. Είναι παράγοντας κοινωνικής οκνηρίας, αντικίνητρο εξέλιξης επειδή εξουδετερώνει το δικαίωμα της επιλογής και την προσωπικότητα του υποψηφίου, παράγει ανεργία, χαμηλή ανάπτυξη κτλ. 

Συμπέρασμα :Απο όποια πλευρά και αν το δει κάποιος, ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων έχει αποτύχει. -Ακυρώνει το δικαίωμα στην επιλογή. -Εχει ακυρώσει τον μορφωτικό ρόλο του λυκείου. -Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ως αναφορά  την αντικειμενική αξιολόγηση  των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων,  δεδομένου ότι κανένας δεν αξιολογεί την βαθμολόγηση και τον βαθμολογητή,  αφού ο μαθητής δεν έχει δικαίωμα να πάρει το γραπτό του  για  ουδέτερη βαθμολόγηση. 

Κατά συνέπεια και επειδή η επιτυχημένη ή όχι  λειτουργία των θεσμών καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία του κράτους, η πολιτεία οφείλει να καταργήσει τον αποτυχημένο θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων. 

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: