
Φροντιστήριο «ΑΛΜΑ» – ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
Τα θέματα της Κοινωνιολογίας που κλήθηκαν να απαντήσουν φέτος οι υποψήφιοι κρίνονται σαφή και κατανοητά. Ειδικότερα, η Πρώτη Ομάδα περιελάμβανε θέματα κλειστού τύπου (Σωστού- Λάθους και πολλαπλής επιλογής) που δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία. Στις ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης που ακολούθησαν μπορούσαν να ανταποκριθούν όλοι οι μαθητές που είχαν προετοιμαστεί επαρκώς. Αφορούσαν τα στάδια του ανθρώπινου πνεύματος σύμφωνα με τον Κοντ και την ανάπτυξη του πλουραλιστικού μοντέλου εξουσίας.
Στη Δεύτερη Ομάδα τα θέματα ήταν ευρύτερης ανάπτυξης και απαιτούσαν καλή γνώση του σχολικού βιβλίου. Συγκεκριμένα, έπρεπε να αποδώσουν τους ορισμούς της κοινωνικής διαστρωμάτωσης και των κοινωνικών τάξεων, καθώς και τους τύπους της κοινωνικής διαστρωμάτωσης κατά το Βέμπερ. Αξιοσημείωτο είναι ότι ζητήθηκαν τα μέτρα μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η ανακατανομή του πλούτου από το κοινωνικό κράτος. Στη Δ’ ομάδα οι ερωτήσεις αντλήθηκαν από το τρίτο και το πρώτο κεφάλαιο και ειδικότερα σχετίζονταν με τους κοινωνικούς ρόλους και την κριτική που τους ασκήθηκε, με τον τρόπο προσέγγισης της κοινωνικοποίησης από τους κοινωνιολόγους και τους ψυχαναλυτές σε σχέση με την εκμάθηση των ρόλων . Τέλος, ζητήθηκε ο τρόπος προσέγγισης της κοινωνικοποίησης από τους μαρξιστές και η σχολή της κοινωνικής κατασκευής.
Σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, εξετάστηκε ευρύ φάσμα της ύλης και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορούσαν να τα προσεγγίσουν επιτυχώς.
Όλγα Παναγιωτοπούλου
Φροντιστήριο «ΑΛΜΑ»