Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική ΓΕΦΥΡΑ ΤΡΕΝΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ DRONE (ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ) TRAIN BRIDGE OF ALFEIOS RIVER

ΓΕΦΥΡΑ ΤΡΕΝΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ DRONE (ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ) TRAIN BRIDGE OF ALFEIOS RIVER

ΓΕΦΥΡΑ ΤΡΕΝΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ DRONE (ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ) TRAIN BRIDGE OF ALFEIOS RIVER

Ένα από τα ζωντανά μνημεία της Ηλείας, αποτελεί και η σιδηροδρομική γέφυρα του ποταμού Αλφειού.Τα δρομολόγια του τρένου μπορεί να έχουν καταργηθεί, όμως η 118 ετών μεταλλική γέφυρα στέκεται εκεί.

Η σιδηροδρομική γέφυρα του Αλφειού ποταμού βρίσκετε κοντά στην Αλφειούσα, εχει έξι συνολικά ανοίγματα, καθαρού μήκους 50 m το καθένα. Το συνολικό μήκος της γέφυρας είναι 313,90 m. το μεταλλικό μέρος της γέφυρας είχε παραγγελθεί στην Ελβετία και τα κομμάτια συναρμολογήθηκαν επί τόπου.

Η “υπογραφή” παλαιότητας πάνω στις ράγες της γέφυρας…γράφει 1889 Πελοπόνησος…..

Στις 22-2-1941 η μεταλλική γέφυρα του Αλφειού θα δεχθεί αεροπορική επιδρομή από την Ιταλική αεροπορία με αποτέλεσμα να υποστεί μικρής έκτασης ζημιές. Μία από τις βόμβες που ερίχθησαν έπληξε ελαφρά τον άνω αντιανέμιο σύνδεσμο του δεύτερου ανοίγματος. Στην συνέχεια η βόμβα θα εκραγεί στην κοίτη κάτω από την γέφυρα, με αποτέλεσμα τα θραύσματά της να καταστρέψουν και να παραμορφώσουν ορισμένες μεταλλικές ράβδους, με ταυτόχρονες μετατοπίσεις από το σταθερό εφέδρανο.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 1942 όμως, φθάνει στην Δ/νση Γραμμής τηλεγράφημα από την στρατιωτική Ιταλική Διοίκηση, που ζητά την επίστρωση όλων των γεφυρών από τον δρόμο Πύργου – Ολυμπίας δηλ. από το 3,17 χιλιόμετρο, έως το 11,37 χιλιόμετρο προφανώς για καθαρά στρατιωτικούς λόγους.

Η μεταλλική γέφυρα του Αλφειού περιλαμβάνεται στο τμήμα που καθόρισαν οι δυνάμεις κατοχής. Έτσι αμέσως μετά την εντολή επιστρώνεται η γέφυρα με ξύλινο δάπεδο και παίρνει τέλος μια μακρόχρονη αλληλογραφία και συζήτηση μεταξύ των αρμοδίων φορέων.

Από την γέφυρα, πέρα από τις ατμάμαξες και αυτοκινητάμαξες, περνούν πλέον και κάθε είδους τροχοφόρα και πεζοί.

Η επικοινωνία μεταξύ Πύργου και Επαρχίας Ολυμπίας γίνεται μέσω άθλιων ακόμα δρόμων και της μεταλλικής γέφυρας του Αλφειού , ενώ παράλληλα συνεχίζει να υπάρχει και η “βάρκα” με συνεχώς όμως μειούμενη κίνηση Στις αρχές τις δεκαετίας του 1960, ξεκινά η κατασκευή της οδικής γέφυρας του Αλφειού μήκους 390 μ. στον νέο εθνικό δρόμο Πύργου – Επιταλίου – Κυπαρισσίας.

Τα εγκαίνια της οδικής γέφυρας, γίνονται το 1963 και σηματοδοτούν μια νέα εποχή στην επικοινωνία μεταξύ Πύργου και επαρχίας Ολυμπίας και όχι μόνο. Η διέλευση οχημάτων από την μεταλλική γέφυρα του Αλφειού, είναι πλέον δίχως νόημα.

Το ξύλινο δάπεδο της γέφυρας αποξυλώνεται και κατασκευάζεται εξωτερική πεζογέφυρα μορφής προβόλου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής. Το ξύλινο δάπεδο της πεζογέφυρας λόγω φθορών και έλλειψης συντήρησης, καταστράφηκε με αποτέλεσμα να απαγορευθεί η χρήση της. Σήμερα έχει αντικατασταθεί από μεταλλικές επιφάνειες.

Στοιχεία από το άρθρο του Σταύρου Φωτόπουλου .

Όποια ιστοσελίδα επιθυμεί, μπορεί να αναμεταδώσει οποιοδήποτε βίντεο, αυστηρά και ΜΟΝΟ μέσα από την ηλεκτρονική διεύθυνση του YouTube. (Κοινοποίηση)
Απαγορεύεται η αναμετάδοση για δημιουργία εσόδων.
Σε περίπτωση αναμετάδοσης από τηλεοπτικούς σταθμούς να είναι εμφανές το Logo του καναλιού. Απαγορεύεται η λήψη και χρησιμοποίηση αποσπασματικών πλάνων από το βίντεο.
Σε περίπτωση απόκρυψης του λογοτύπου γίνεται παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: