Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Για μια ακόμα φορά τα θαλασσώσατε.

Για μια ακόμα φορά τα θαλασσώσατε.

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΜΗ

Εδω, στην Ελλάδα, η πολιτική κατεύθυνση  τοποθετούσε τμήματα πανεπιστημιακών σπουδών διάσπαρτα σε πολλές περιοχές της χώρας, όχι με ακαδημαϊκά κριτήρια, δλδη την εύρυθμη λειτουργία και το παρεχόμενο επίπεδο σπουδών.Δημιούργησε τμήματα, κυρίως για να  εξυπηρετηθούν μικροκοματικές σκοπιμότητες, ρουσφέτι σε παράγοντες, για να δώσουν «οικονομική ένεση» για  τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού, με ότι αυτό συνεπάγεται δεδομένου ότι τέτοια ιδρύματα δεν  είναι σε θέση να επιβιώσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ως αποτέλεσμα, είδαμε να λειτουργούν τμήματα σπουδών χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Είδαμε τμήματα με  χαμηλό επίπεδο και  ακατάλληλα προγράμματα σπουδών λόγω έλλειψης μόνιμου διδακτικού προσωπικού κ έλλειψης πόρων κ λειτουργικών κτιρίων  για την εκπαιδευτική διαδικασία.Είδαμε τμήματα εντελώς αποκομμένα απο τις κεντρικές πανεπιστημιουπόλεις, με ότι  αρνητικές συνέπειες αυτό εγκυμονεί για την κοινωνικοποίηση των φοιτητών κ  την γνωστική τους εξέλιξη καθώς πολλοί φοιτητές στην πορεία εγκαταλείπουν τις σπουδές τους  ή για να εργαστούν ή για να ψάξουν κάτι καλύτερο όσοι έχουν οικονομικές δυνατότητες ή οταν τελειώσουν τις σπουδές κάνουν κάτι διαφορετικό από αυτό που τελείωσαν. «Θύμα» όλης αυτής της «ακαταστασίας» ηταν και ο Νομός Ηλείας. 

Ο Νομός Ηλείας, φτωχογειτονιά  της Ελλάδας και της Ενωμένης Ευρώπης,  με τριτοκοσμικές βασικές υποδομέςδικτύων μεταφοράς, άλλων κοινωνικών χώρων και εξαιρετικά  περιορισμένη  κοινωνική κινητικότητα, φιλοξένησε τμήματα σπουδών, παραρτήματα του πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία σήμερα κλείνουν..   επειδή όπως εκ των πραγμάτων φαίνεται δεν καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα παραγόντων σε σχέση με τα πρότυπα ελάχιστων απαιτήσεων.

 Συμπέρασμα :Εκτός από κτήριο, πρόγραμμα σπουδών και φοιτητές κάθε περιοχή που  φιλοξενεί πανεπιστήμιο «στεγάζει» και πολλές άλλες υποδομές κ δραστηριότητες, οι οποίες  είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τους διαμένοντες απο πλευράς παιδαγωγικής, δεδομένου  ότι ο δημόσιος χώρος είναι πλαίσιο αλληλοδιδακτικής.

 Λαμβάνοντας τώρα υπόψη τις ανάγκες του διδακτικού προσωπικού και  των φοιτητών και με δεδομένη την επίδραση του  κοινωνικοπολιτισμικού περιβάλλοντος στην πνευματική και σωματική ανάπτυξη της κοινωνίας, το έλλειμμα υποδομών, κοινωνικής κινητικότητας και τα πολιτικά αποθεματικά του νομού Ηλείας  είναι αμφίβολο αν θα μπορούσαν να στηρίξουν βιώσιμα πανεπιστημιακά τμήματα, όταν δεν μπορούν να στηρίξουν τις αναπτυξιακές ανάγκες του ντόπιου πληθυσμού.

 Κατά συνέπεια, αντί οι βουλευτές  πρώην και νυν, του Νομού Ηλείας να επιδίδονται σε  κριτική  ψευδοσυγκρουσιακότητας προς άγρα ψήφων, θα  είναι καλύτερα για την τοπική κοινωνία  αν  κοιταχτούν στον καθρέφτη για να κάνουν  την αυτοαξιολόγησή τους  επειδή είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την τοπική παρακμή και στασιμότητα, μια παρακμή  η οποία  ωθεί και σε εξαργυρώσιμο κοινωνικό και ατομικό ωφελιμισμό. Εν ολίγοις, εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι  και οι βουλευτές του νομού και ένα τμήμα της κοινωνίας δεν  αντιλήφθηκαν ως δημόσιους χώρους τα  πανεπιστημιακά τμήματα του Νομού Ηλείας. Είδαν τα πανεπιστημιακά τμήματα ως χώρους εξυπηρέτησης ιδιωτικών στόχων με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βρει έδαφος να αναπτυχθεί το τμήμα της κοινωνίας που αντιλαμβάνονται διαφορετικά  τα πράγματα. Δυστυχώς, για μια ακόμα φορά τα θαλασσώσατε. 

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: