Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Ηλεία: Χαμηλές «πτήσεις» παρά τις εκπτώσεις στις περισσότερες αγορές – PatrisNews – Εφημερίδα Πατρίς Ηλείας

Ηλεία: Χαμηλές «πτήσεις» παρά τις εκπτώσεις στις περισσότερες αγορές – PatrisNews – Εφημερίδα Πατρίς Ηλείας



Χαμηλές «πτήσεις», παρά τις θερινές εκπτώσεις φαίνεται πως καταγράφηκε στις περισσότερες αγορές της Ηλείας, με τον πρόχειρο απολογισμό της θερινής περιόδου, που σιγά-σιγά φτάνει στο τέλος της, να αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση στους επαγγελματίες.

Μπορεί σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο «τζίρος» στις νησιωτικές περιφέρειες να κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση, όμως στις υπόλοιπες περιοχές η κίνηση στους εμπορικούς δρόμους παραμένει χαμηλή, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις δαπάνες τους. Στις περισσότερες πόλεις της Ηλείας οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων, που μίλησαν στην εφ. «Πατρίς», τόνισαν πως πρόκειται για μια κακή περίοδο, με τους καταναλωτές να μην μπορούν να ξοδέψουν όσα θα ήθελαν οι ίδιοι, αλλά και όσα περίμεναν οι καταστηματάρχες, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας το ταμείον να είναι μείον.

Άλλωστε, δεν είναι κρυφό το γεγονός ότι η πλειοψηφία του κόσμου υποφέρει εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, και έτσι ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματος καταλήγει στους λογαριασμούς του ρεύματος και στα καύσιμα, ενώ σε υψηλά επίπεδα όσον αφορά την τιμή παραμένουν και βασικά αγαθά που υπάρχουν σε κάθε σπίτι. Όλα αυτά οδήγησαν τους καταναλωτές στο να περιορίζουν σημαντικά τις αγορές τους στα υπόλοιπα είδη. Βέβαια, υπήρξαν και αγορές, όπως της Αρχαίας Ολυμπίας ή των Κρεστένων που η κατάσταση, όπως δήλωσαν οι πρόεδροι των Συλλόγων, ήταν καλύτερη από πέρυσι, ενώ σε περιοχές όπου τις επισκέφθηκαν πολλοί ετεροδημότες, δεν παρατηρήθηκε η ανάλογη κίνηση στα καταστήματα.

Γιώργος Βαγενάς, πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης (Ο.Ε.ΕΣ.Π.)

«Στις τουριστικές περιοχές τα καταλύματα μπορεί να είναι γεμάτα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι οι τουρίστες έχουν ενισχύσει και τις τοπικές αγορές. Η αλήθεια είναι ότι οι τουρίστες δεν καταναλώνουν στα καταστήματα του λιανεμπορίου, που στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων η εμπορική κίνηση έχει καταγράψει πτώση 20 με 25%. Η κατάσταση είναι χειρότερη στις πόλεις με χαμηλή τουριστική ροή, καθώς οι Έλληνες είναι συγκρατημένοι και αυτή την περίοδο, με αποτέλεσμα σε αυτές τις περιοχές να καταγράφεται πτώση 40% με 50%».

Ηλίας Ξανθούλης, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πύργου

«Υπάρχει πτωτική τάση στην κίνηση της αγοράς, ακόμα και την περίοδο των εκπτώσεων, κυρίως λόγω της ακρίβειας. Οι καταναλωτές, όπως είναι λογικό, δίνουν προτεραιότητα στα είδη πρώτης ανάγκης και στην πληρωμή λογαριασμών. Όπως είδαμε και στις πρόσφατες ανακοινώσεις η τιμή του ρεύματος έχει ξεφύγει πάρα πολύ. Η πτώση σε σύγκριση με τις άλλες χρονιές είναι περίπου στο 40%. Ο κόσμος ψωνίζει τα απολύτως αναγκαία και ότι του λείπει. Παρά το γεγονός ότι ήρθαν στον Πύργο πάρα πολλοί ετεροδημότες, η αγορά δεν τους είδε».

Παναγιώτης Καρκαβίτσας, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Λεχαινών

«Είναι γεγονός ότι φέτος μας επισκέφθηκαν πάρα πολλοί ετεροδημότες, οι οποίοι προτίμησαν την τοπική αγορά. Είναι γεγονός όμως ότι δεν ξόδεψαν τα ποσά που ξόδευαν κάποτε. Η πλειοψηφία των καταναλωτών κοιτάζει να καλύψει πλέον τις βασικές ανάγκες και τους λογαριασμούς, και αν περισσέψει κάτι θα το δώσουν και στην αγορά. Στην αγορά των Λεχαινών είδαμε αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι, όμως και πάλι δεν ήταν αυτό που περιμέναμε».

Τάσος Καρνάρος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Κρεστένων

«Οι ετεροδημότες πλημμύρισαν τα χωριά της περιοχής και τα Κρέστενα με αποτέλεσμα να έχουμε μια ικανοποιητική κίνηση στα καταστήματά μας. Τα εμπορικά καταστήματα κινήθηκαν πολύ καλά, δυστυχώς όμως οι καταναλωτές σε κάποιες περιπτώσεις προτίμησαν τις μεγάλες αλυσίδες. Θεωρώ ότι η αγορά μας κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι και σε αυτό έπαιξαν ρόλο τα μέτρα κατά της πανδημίας, τα οποία ελαττώθηκαν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα υγειονομικά μέτρα δεν πρέπει να υπάρχουν και ότι το πρόβλημα με τον κορωνοϊό έχει τελειώσει».

Γιάννης Γυφτοχρήστος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ανδραβίδας

«Με βάση τα φετινά δεδομένα η κίνηση ήταν ικανοποιητική και με τις εκπτώσεις μπορώ να πω ότι κινήθηκαν τα μαγαζιά στην περιοχή, όμως αν τα βάλουμε κάτω τα κουκιά δεν βγαίνουν. Είναι τόσα πολλά τα έξοδα και ειδικά το πρόβλημα με την ενέργεια είναι τεράστιο. Παλέψαμε όμως τα νούμερα δεν βγαίνουν. Στο τέλος της ημέρας το ταμείον είναι μείον. Σε σύγκριση με πέρυσι δεν είμαστε καλύτερα, γιατί πέρυσι λόγω των μέτρων οι ετεροδημότες μας προτίμησαν και δεν είχαμε το ίδιο πρόβλημα με την ενέργεια».

Γιώργος Αλεξανδρόπουλος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ζαχάρως

«Όπως όλοι γνωρίζουμε η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη για όλο τον κόσμο. Οι ετεροδημότες επισκέφθηκαν την περιοχής μας, όμως όλοι ήταν συγκρατημένοι στις αγορές τους. Η αγοραστική δύναμη φαίνεται πως έχει μειωθεί κατά πολύ. Το οικονομικό πρόβλημα είναι αισθητό και θεωρώ πως σε σύγκριση με πέρυσι είμαστε στα ίδια επίπεδα. Γενικότερα δεν είμαστε ικανοποιημένοι, γιατί μπορεί να ήταν πολύς ο κόσμος, αλλά κρατούσε μικρό καλάθι».

Ανδρέας Τσίρος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Βουπρασίας

«Δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι. Η κίνηση ήταν μέτρια. Χειρότερα από πέρυσι. Δεν «περπάτησε» η αγορά. Εκεί που έχουν φτάσει οι λογαριασμοί του ρεύματος και τα καύσιμα, δεν περισσεύει τίποτα. Ο κόσμος προτιμά να πληρώσει τις υποχρεώσεις του και το ρεύμα για να μην του το κόψουν από το να ψωνίσει ρούχα ή παπούτσια, που είναι απόλυτα λογικό».

Νίκος Καρυώτης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Ηλείας- πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αρχαίας Ολυμπίας

«Η κίνηση του Αυγούστου έδωσε μια ζωή στην Ηλεία, στις πόλεις και στα χωριά. Όσον αφορά την εμπορική κίνηση δεν ήταν αυτή που αναμενόταν, ούτε θύμιζε σε τίποτα τα χρόνια προ πανδημίας. Συγκριτικά με πέρυσι θεωρώ πως τα πράγματα ήταν καλύτερα φέτος, γιατί κινήθηκε πιο πολύ ο κόσμος και στο σύνολο της κατανάλωσης τα πήγαμε καλύτερα. Αλλά, η ατομική δαπάνη ήταν μειωμένη φέτος λόγω των αυξημένων τιμών που υπάρχουν και στον ενεργειακό τομέα και στα αγαθά, τα οποία έχουν ροκανίσει το εισόδημα του κόσμου. Άρα, το καταναλωτικό κοινό έχει περιορισμένες δυνατότητες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».

Φώτης Νικολόπουλος, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας

«Η κίνηση είναι μειωμένη σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Σίγουρα ο κόσμος είναι πιο επιφυλακτικός. Θεωρώ ότι η ακρίβεια και κυρίως η ενεργειακή κρίση έχει παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτό. Σίγουρα στις τουριστικές περιοχές η εμπορική κίνηση είναι αυξημένη, όμως στην περιοχή μας δεν συμβαίνει αυτό. Οι καταναλωτές είναι πιο μετρημένοι και δίνουν προτεραιότητες στον τρόπο που θα ξοδέψουν τα χρήματά τους».

Νίκος Τσάκωνας, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Τραγανού

«Δεν είδαμε καμία διαφορά στα ταμεία μας. Μπορεί να μας επισκέφθηκαν πολλοί ετεροδημότες, ωστόσο δεν επισκέφθηκαν την τοπική αγορά. Πιστεύω δεν «βγαίνει» οικονομικά πλέον ο κόσμος, για αυτό και τα εμπορικά καταστήματα δεν δούλεψαν όπως περιμέναμε. Είναι φανερό ότι οι καταναλωτές είναι επηρεασμένοι από τις γενικότερες αυξήσεις σε όλα τα είδη και κυρίως από τις αυξήσεις στους λογαριασμούς του ρεύματος. Τώρα πιστεύω πληρώνουμε την ενεργειακή κρίση».

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: