Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Ηλεία: Ενεργοποίηση για την αντιμετώπιση φαινομένων bullying
Ηλεία: Ενεργοποίηση για την αντιμετώπιση φαινομένων bullying

Ηλεία: Ενεργοποίηση για την αντιμετώπιση φαινομένων bullying


Τις τελευταίες ημέρες η κοινωνία του Πύργου βλέπει να εμφανίζονται επικίνδυνα φαινόμενα, που αφορούν είτε τον εκφοβισμό (bullying) εφήβων, είτε βανδαλισμούς σε σχολεία, λίγες μόνο ημέρες πριν να χτυπήσει το πρώτο σχολικό κουδούνι.

Εκπαιδευτικοί, όσο και ειδικοί επιστήμονες που ασχολούνται με το θέμα του bullying και της ενδοσχολικής βίας, μας τόνισαν ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου αυτό το φαινόμενο να μην πάρει περαιτέρω διαστάσεις και φυσικά να γίνει ότι είναι δυνατόν για να μην έχουμε ανάλογα γεγονότα στο μέλλον.

Ανδρέας Ζέρβας, διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης: «Το τελευταίο επεισόδιο σχολικού εκφοβισμού στον Πύργο δεν είναι ακριβώς σχολικό, μιας και τα σχολεία δεν λειτουργούν αυτή τη στιγμή. Είναι πρωτίστως κοινωνικό, που όμως έχει πάρει μεγάλη έκταση στις εφηβικές ηλικίες, που είναι και μαθητές. Υπάρχουν πάρα πολλά μέτρα τα οποία πρέπει να λάβουμε και ως διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηλείας καταδικάζω οποιοδήποτε τέτοιο γεγονός και θα πρέπει να προσέχουν οι διευθυντές, οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές, ώστε όχι μόνο να καταπολεμήσουμε αυτό το φαινόμενο, αλλά και ως μέτρο πρόληψης θα πρέπει να καταγράφουμε τα περιστατικά με ιδιαίτερη προσοχή».

Γιώργος Μπίρμπας, διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Πύργου: «Τα αποτελέσματα είναι κατά κανόνα δραματικά για τα παιδιά. Επηρεάζεται συχνά η κοινωνική τους συμπεριφορά. Επηρεάζεται η ψυχική τους υγεία, η σχολική τους επίδοση και η γενικότερη εξέλιξή τους.

Μπορεί όμως το φαινόμενο του bullying όπως και των σχολικών καταστροφών να περιοριστούν, αντιμετωπιστούν ή κυρίως να προληφθούν;

Βεβαιότατα ναι, όταν εργαστούμε όλοι μαζί ως ενότητα, συντονισμένα, γονείς – σχολικές κοινότητες και τοπική κοινωνία, για κοινά αποδεκτές, ουσιαστικές λύσεις. Δεν μας αξίζει να μένει ένα παιδί αβοήθητο, δεν μας αξίζει να μένει ένα σχολείο απροστάτευτο».

Τιμόθεος Κόρδας, υποδιευθυντής του 2ου Λυκείου Πύργου: «Όλοι οι καθηγητές είμαστε αποφασισμένοι να σταματήσουμε ακόμα και πρώιμα φαινόμενα εκφοβισμού που θα γίνουν αντιληπτά στο χώρο του σχολείου μας.

Παρατηρούμε αν υπάρχουν μαθητές που είναι μόνοι στα διαλείμματα και προσπαθούμε να τα εντάξουμε σε ομάδες μαθητών .

Κρατούμε ανοικτές τις γραμμές επικοινωνίας με τους μαθητές μας, ώστε να μπορούμε να γνωρίζουμε τι συμβαίνει . Οι μαθητές δεν φοβούνται να μας μιλήσουν . Από την περσινή χρονιά υπάρχει στο σχολείο μας ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής που έχει αναλάβει να εξομαλύνει τυχόν προστριβές μεταξύ των μαθητών. Ο στόχος μας δεν είναι η τιμωρία αλλά η εξάλειψη του σχολικού εκφοβισμού».

Γρηγόρης Κατσώλης, πρόεδρος Αστυνομικών Ηλείας: «Θα πρέπει όλοι να μιλούν, διότι όταν βάζουμε το πρόβλημα αυτό κάτω από το χαλάκι, διογκώνεται με αποτέλεσμα να έχουμε τις εικόνες που παρουσιάζονται στο οπτικοακουστικό υλικό. Δεν έχουν περιέλθει εν γνώσει της αστυνομίας αντίστοιχα περιστατικά και επειδή γίνεται λόγος για συμμορίες που δρουν στην πόλη του Πύργου και για εγκληματικές οργανώσεις, επιτρέψτε μου να σας πω ότι αυτό δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω γιατί δεν υφίσταται. Οποιοσδήποτε γνωρίζει, είτε είναι απλός πολίτης είτε ο πρώτος πολίτης της πόλης, καλό θα είναι να ενημερώσει τις αρχές και από εκεί και πέρα να ξεκινήσει μία διαδικασία προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα».

Ειρήνη Μεσσήνη, ψυχολόγος Οικογενειακή Θεραπεύτρια: «Η αιτία του προβλήματος σχετίζεται με τις αλλοιώσεις στους παραδοσιακούς θεσμούς της οικογένειας και του σχολείου εξαιτίας των κοινωνικών, οικονομικών και εθνολογικών μεταβολών οι οποίες έχουν προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στις έννοιες της ασφαλείας και της δημόσιας υγείας. Η κατάρρευση των βασικών αυτών θεσμών που αποτελούν πυλώνες της κοινωνικής συνοχής δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την καλλιέργεια πνεύματος εχθρικότητας και συμπεριφορών βίας και επιθετικότητας.

Το φαινόμενο είναι ομαδικό και δεν αφορά μόνο θύτες και θύματα αλλά και τους παρατηρητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρο το κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται».

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: