Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Μητσοτάκης: Μετά από πολλά χρόνια υποσχέσεων παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

Μητσοτάκης: Μετά από πολλά χρόνια υποσχέσεων παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος


Σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, του Υφυπουργού αρμόδιου για τις Υποδομές Γ. Καραγιάννη, αλλά και εκπροσώπων της Ολυμπίας Οδού έγινε η τελετή έναρξης των εργασιών στον πιο επικίνδυνο και αιματοβαμμένο δρόμο της χώρας, στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας, στο Γεράκι. 

Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο στο Γεράκι όπου μίλησαν οι τρεις άνδρες αλλά και εκπρόσωπος της Ολυμπίας Οδού και αναφέρθηκαν στο μεγάλο αυτό έργο.

Δείτε βίντεο:

Σήμερα είναι μια καλή μέρα

«Σημερα είναι μία καλή μέρα για την Ηλεία, για την Αχαΐα, για τη Ζακυνθο, την Κεφαλονιά. Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων που έμεναν στα λόγια, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Δεν θέλω σήμερα να μιλήσω για το παρελθόν. Η ιστορία του έργου αυτού σάς είναι γνωστή. Δυστυχώς οι κάτοικοι της Ηλείας και της Αχαΐας έχουν πληρώσει “φόρο” αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί. Τον Ιούλιο του 2019 αντιμετωπίσαμε μία σειρά από μεγάλες εκκρεμότητες. Εγώ, ο ιδιος, επισκεπτόμενος πολλές φορές προεκλογικά, είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το εργο αυτό θα δρομολογηθεί και θα υλοποιηθεί. Από όλα τα έργα το κομμάτι του έργου Πάτρα-Πύργος ήταν το πιο σύνθετο λόγω τραγικών αστοχιών στο παρελθόν. Με επιμονή και σχεδιασμό, καταφέραμε και πείσαμε της υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η διαπραγμάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη. Ήταν για μένα και ένα προσωπικό στοίχημα, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως τα μέσα του 2025. Το νερό έχει μπει πια στο αυλάκι. Θα υπάρχει η στενή παρακολούθηση του υπουργείου και περιφέρειας, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγραμματα. Θα υπάρχει ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και θα υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας ο δρόμος αυτός σε σύγχρονη μορφή να φτάσει μέχρι την Ολυμπία. Ένας τόπος μοναδικός, τόσο ταυτισμένος με την ιστορία ολόκληρης της πατρίδας μας. Αξίζει να έχει την πρόσβαση που του αναλογεί. Και αυτό το έργο θα γίνει πραγματικότητα από αυτή την κυβέρνηση. Προχωράμε και σε μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια στον παλιό δρόμο, επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Για μένα η σημαντικότερη πτυχή έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια. Οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλείς. Σημαντικότατη συμβολή και στην οδική ασφάλεια. Θα θρηνήσουμε πολύ λιγόγερα θύματα όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός. Αποτελεί ένα μέρος ενός μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος υποδομών. Αναλάβαμε τη δέσμευση για μια σειρα από σημαντικά οδικά έργα τα οποία είχαν κολλήσει. Όλα δρομολογούνται και προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ, όπου οι πρώτες μπουλντόζες θα μπουν εντός του 2022, είπε μεταξύ άλλων.

Ξέρω ότι η χώρα αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλες δυσκολίες ως αποτέλεσμα διεθνούς κρίσης, της ρωσικής εισβολής στην ουκρανία, και έχει οδηγήσει σε πληθωριστικές τάσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα τελειώσει. Ο δρόμος αυτός θα μείνει. Το είπαμε και το κάνουμε πράξη, υπογράμμισε..

Κ. Αχ. Καραμανλής: Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα-Πύργος» σημαίνει ασφάλεια, θέσεις εργασίας και ποιότητα ζωής

«Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι δίνουμε λύσεις με γνώμονα το συμφέρον των πολλών». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την έναρξη των εργασιών του έργου στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας, από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος σημαίνει ασφάλεια στον δρόμο, νέες θέσεις εργασίας, ποιότητα ζωής και καλύτερης καθημερινότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενώ εξήγγειλε την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης του Πύργου με την Αρχαία Ολυμπία

Ο υπουργός τόνισε ότι «σώσαμε ένα έργο που δεν ξέραμε όχι το πότε θα γίνει, αλλά αν θα γίνει», κάνοντας λόγο για μία «χαμένη πενταετία», εξαιτίας των καθυστερήσεων, του έργου από την προηγούμενης κυβέρνησης, λόγω των οκτώ κατατμήσεων.

«Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δε θα ήμασταν εδώ να βλέπουμε το έργο να ξεκινάει», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας ειδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Κ. Μητσοτάκη προς την ΕΕ για το ξεμπλοκάρισμα και την επιτάχυνση του έργου.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις σημαντικές προσπάθειες που έγιναν προς την ΕΕ για την επέκταση της χρηματοδότησης πέρα από το 2023, αλλά και στη σημαντική εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου με την ανάθεση στην Ολυμπία Οδό.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραμανλής το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – Πύργος αναμένεται να είναι έτοιμο περί το 2024, ενώ το υπόλοιπο, θα παραδοθεί μετά από 6 μήνες.

«Νέοι δρόμοι σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Συστηματική προσπάθεια

Ως το επιστέγασμα μίας συστηματικής προσπάθειας τριών ετών, χαρακτήρισε το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος», από την Αμαλιάδα, ο υφυπουργός υποδομών Γ. Καραγιάννης με την οποία, όπως είπε, σύντομα θα έχουμε έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Όπως τόνισε «η σημερινή ημέρα δικαιώνει πλήρως την επιλογή που έκαναν ο Κ. Μητσοτάκης και ο Κ. Καραμανλής να δώσουν τέλος στις βαλτωμένες συμβάσεις. Αναφέρθηκε στην 18μηνη διαπραγμάτευση με την ευρωπαϊκή επιτροπή καθώς και στις 3.000 νέες έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και θα αναζωογονήσουν σημαντικά την τοπική οικονομία.

Επιπλέον, επεσήμανε τη βελτίωση του οδικού δικτύου προς την αρχαία Ολυμπία, ενώ εκτενή αναφορά έκανε κι αυτός απ΄ την πλευρά του στις συνθήκες ασφάλειας που δημιουργούνται μέσα από τον νέο αυτοκινητόδρομο

Έργο ζωής

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης έκανε λόγο για ένα «έργο ζωής», το οποίο έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί πολύ νωρίτερα.

Ο χαιρετισμός του: 

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Κυρίες και κύριοι,

Μεγάλη μέρα η σημερινή!

Τα συναισθήματά μου όμως είναι ανάμεικτα.

Από τη μία πλευρά αισθάνομαι χαρά και αισιοδοξία.

Βρισκόμαστε σε ένα από τα εργοτάξια που στήθηκαν για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει την Πάτρα με τον Πύργο.

Ένα έργο, που δεν συνδέει απλά δύο μεγάλες πόλεις του τόπου μας.

Αλλά, επιτρέψτε μου να πω, ότι αλλάζει τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας και συνολικά του νοτιοδυτικού άξονα της χώρας.

Γιατί ο δρόμος αυτός θα συμβάλλει καθοριστικά στην παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση της Ηλείας και της Αχαΐας.

Γιατί φέρνει πιο κοντά την Πάτρα με τον Πύργο και ισχυροποιεί την περιφερειακή μας ταυτότητα.

Γιατί, δημιουργεί τον ορίζοντα μίας σύγχρονης οδικής σύνδεσης για το σύνολο της Δυτικής Πελοποννήσου.

Και τέλος, γιατί μας ενώνει ακόμα περισσότερο με τα νησιά του νότιου Ιονίου, καθώς Ζάκυνθος και Κεφαλονιά συνδέονται με την ηπειρωτική χώρα, κυρίως μέσω του λιμανιού της Κυλλήνης και αυτού του οδικού άξονα.

Η σημασία αυτού του έργου λοιπόν, υπερβαίνει κατά πολύ τα τοπικά όρια. Και μάλιστα, ίσως έχει προεκτάσεις που μέχρι τώρα δεν έχουμε πλήρως αντιληφθεί.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, αισθάνομαι και λύπη.

Λύπη για τα χρόνια που πέρασαν και χάθηκαν.

Κυρίως όμως, για τους ανθρώπους που χάθηκαν σε έναν δρόμο – καρμανιόλα.

Σε αυτή την περιοχή δεν πρέπει να υπάρχει σπίτι και οικογένεια που να μην θρήνησε κάποιον συγγενή, φίλο ή γνωστό.

Η αλήθεια είναι ότι αυτός ο δρόμος μας κόστισε πολύτιμο οικονομικό, αλλά κυρίως ανθρώπινο κεφάλαιο.

Και η αλήθεια είναι επίσης πως ο νέος δρόμος θα έπρεπε να έχει κατασκευαστεί εδώ και πολλά χρόνια. Ξεμείναμε όμως επί μακρόν με έναν δρόμο – καρμανιόλα.

Ένα μνημείο πολιτικών ευθυνών και παλινωδιών με ατελέσφορες κατατμήσεις, που δεν ξεχνάμε.

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να αλλάξουμε το παρελθόν.

Μπορούμε όμως να αλλάξουμε το παρόν και σίγουρα το μέλλον.

Και αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα.

Μπαίνει τέλος σε μια μακρά περίοδο θλίψης και αβεβαιότητας.

Και ξεκινάει μία περίοδος αισιοδοξίας.

Η στρατηγική επανασυγκόλλησης της Πατρών – Πύργου με την Ολυμπία Οδό, σε συνδυασμό με τη συνέχιση της χρηματοδότησης του έργου και από τη νέα προγραμματική περίοδο, εγγυώνται την απρόσκοπτη εξέλιξη και ολοκλήρωσή του.

Και επειδή οι αλήθειες πρέπει να λέγονται, αυτή η επιτυχημένη στρατηγική έχει ταυτότητα.

Κύριε Πρωθυπουργέ, κύριοι Υπουργοί,

Δώσατε μία υπόσχεση και τη τηρήσατε.

Η καρμανιόλα της Πατρών – Πύργου αρχίζει να μπαίνει στο χρονοντούλαπο.

Γιατί και ο νέος αυτοκινητόδρομος ξεκινάει να κατασκευάζεται, ΑΛΛΑ και ο υφιστάμενος δρόμος χρηματοδοτείται με 30 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Θέλω να σας ευχαριστήσω για την βούληση και την αποφασιστικότητα. Και για όλες τις μεγάλες προσπάθειες που έγιναν ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια που υπήρξαν, λόγω των λανθασμένων αποφάσεων του παρελθόντος.

Σήμερα μπορούμε να αισιοδοξούμε.

Να μετράμε αντίστροφα τις μέρες μέχρι να φτάσουμε στην ολοκλήρωση του έργου.

ΤΟΤΕ που, όπως έχω πει και άλλες φορές, θα δικαιούμαστε να πανηγυρίσουμε ως πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, για την τελική δικαίωση.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που μέχρι σήμερα λειτούργησε – στο μέτρο των αρμοδιοτήτων της – ως μοχλός πίεσης και ενίσχυσης του δίκαιου αιτήματος της τοπικής κοινωνίας, θα συνεχίσει να είναι παρούσα.

Θα παρακολουθούμε στενά την πορεία των εργασιών. Και θα συμβάλλουμε έμπρακτα σε ό,τι μπορεί να φανεί ωφέλιμο.

Κυρίες και κύριοι,

Φίλες και φίλοι,

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, ξεκινάει.

Οι σύγχρονοι δρόμοι αποτελούν παράγοντες κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης.

Ο συγκεκριμένος δρόμος όμως, είναι κάτι περισσότερο.

Κάτι πολύ πιο σημαντικό:

Είναι… δρόμος ζωής!

Καλή αρχή ….. και ταχεία ολοκλήρωση !!!

Σας ευχαριστώ πολύ

Η Ολυμπία Οδός περνά σε μια νέα εποχή

«Η Ολυμπία Οδός περνά σήμερα σε μια νέα εποχή, με την κατασκευή ενός δρόμου που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία», ανέφερε ο πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας.

Όπως είπε «ένας παλαιός, επικίνδυνος οδικός άξονας δίνει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος.

«Σε ένα δρόμο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 άνω- κάτω διαβάσεις, 15 γέφυρες, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών».

«Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και την αγροτική παραγωγή», υπογράμμισε.

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: