Μπουλούτας Διονύσιος: «Το λιμάνι Κατακόλου υπολείπεται βασικών υποδομών που το χαρακτηρίζουν τριτοκοσμικό»
Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Μπουλούτας Διονύσιος: «Το λιμάνι Κατακόλου υπολείπεται βασικών υποδομών που το χαρακτηρίζουν τριτοκοσμικό»

Μπουλούτας Διονύσιος: «Το λιμάνι Κατακόλου υπολείπεται βασικών υποδομών που το χαρακτηρίζουν τριτοκοσμικό»

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε ένα προορισμό έχει πάντα ένα διττό στόχο. Πρώτον να αυξάνονται τα πλοία και οι επιβάτες που έρχονται και δεύτερον να υπάρχει τζίρος στην τοπική αγορά.

Η σύνδεση του πρώτου και δεύτερου στόχου πρέπει πάντα να γίνεται σε συνεργασία με τις ενεργές δυνάμεις του προορισμού που δεν είναι άλλες από το ίδιο το λιμάνι, τον τοπικό Δήμο αλλά και τους άλλους φορείς του προορισμού. Στην γλώσσα της κρουαζιέρας, όπως αναγνωρίζεται, αυτό είναι το χρυσό τρίγωνο της συνεργασίας και αναγνωρίζεται από όλες τις εταιρείες.

Ο προορισμός Κατάκολο πρέπει να αυξήσει σημαντικά την συνεργασία του και να το δείξει αυτό στις εταιρείες και στους επισκέπτες έμπρακτα με δράσεις που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα μας συνδέοντας τα βασικά χαρακτηριστικά του προορισμού δηλαδή ιστορία, πολιτισμό, γαστρονομία και περιπέτεια με την κατανάλωση. Η διεθνή πρακτική μας λέει ότι δίδοντας με άμεσο και έμμεσο τρόπο τις κατάλληλες σωστές πληροφορίες ο επισκέπτης συνδέετε καλύτερα με τον προορισμό.

Η χώρο-γεωγραφία του λιμανιού του Κατάκολου σε σχέση με την αγορά δείχνει ότι πρέπει η έξυπνη πληροφόρηση να γίνεται πριν την επιβίβαση των επισκεπτών στα λεωφορεία των εκδρομών και να συνεχίζεται κατά την διάρκεια της επίσκεψης τους.

Σημαντικό, επίσης, είναι να γίνουν μετρήσεις απόδοσης του προορισμού ώστε να αναλυθούν οι τάσεις αλλά και να συγκριθούν τα αποτελέσματα με αυτά των εταιρειών. Μόνο τότε θα μπορέσουν να μπουν και ποσοτικοί στόχοι που θα μετρούνται σε τακτική βάση κάθε χρόνο.

Το Επιμελητήριο Ηλείας ως ενεργό μέρος του χρυσού τριγώνου έχει από καιρό αναλάβει πρωτοβουλίες ανάλυσης και ενημέρωσης των εταιρειών και έχει πραγματοποιήσει σειρά δράσεων για την ενημέρωση των τοπικών φορέων αλλά και παρουσιάσει προτάσεις που θα βοηθήσουν στην παραπάνω κατεύθυν

Το λιμάνι του Κατάκολου αν και το 5ο σε κίνηση Κρουαζιέρας λιμάνι, με κίνηση μεγαλύτερη και από αυτή του Ηρακλείου και της Σαντορίνης (στατιστικά στοιχεία ΕΛΙΜΕ 2019-2021), υπολείπεται βασικών υποδομών που το χαρακτηρίζουν τριτοκοσμικό.

Τα βασικά προβλήματα εντοπίζονται στην έλλειψη οργάνωσης, υποστελέχωσης του ΔΛΤ Πύργου, μη τήρηση βασικών μέτρων και διαδικασιών ασφαλείας (επαρκές αριθμητικά και καλά ενημερωμένο προσωπικό ασφαλείας, έλεγχοι πρόσβασης, έρευνες ασφαλείας, επιτήρηση, σωστή τεκμηρίωση, γυμνάσια και ασκήσεις ασφαλείας, διαδικασίες έκτακτης ανάγκης για οδούς διαφυγής και εκκένωσης) και η μη σωστή εξυπηρέτηση των επιβατών των Κρουαζιερόπλοιων και ιδιαίτερα ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ.

Η μη υλοποίηση των ελάχιστων προβλεπόμενων μέτρων και διαδικασιών ασφαλείας καθιστά ανέφικτη τη λήψη της απαιτούμενης βεβαίωσης από το Λιμεναρχείο για την είσπραξη ανταποδοτικού τέλους ασφαλείας ενός ευρώ ανά επιβάτη Κρουαζιέρας, που με τη δυναμική ανάπτυξης που παρατηρείται μπορεί να ξεπερνά και τα 500,000 ευρώ ετησίως, ποσό που υπερκαλύπτει τα έξοδα λειτουργίας ενός σύγχρονου λιμανιού.

Το Επιμελητήριο Ηλείας μετά από έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε και με ανάλυση καλλών πρακτικών άλλων λιμανιών που εξυπηρετούν Κρουαζιέρα σε μικρότερα μεγέθη, είναι πεπεισμένο ότι με την πρόσληψη εξειδικευμένων συμβούλων σε θέματα οργάνωσης λιμανιών κρουαζιέρας (μέτρα και διαδικασίες ασφαλείας και εξυπηρέτησης επιβατών) θα μπορούσε το λιμάνι του Κατάκολου να βρεθεί σε περίοπτη θέση από πλευράς μέτρων και διαδικασιών ασφαλείας αλλά και επιπέδου παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται και παράλληλα διασφαλίζοντας και την είσπραξη του ανταποδοτικού τέλους ασφαλείας ύψους ενός ευρώ ανά επιβάτη.

Το εκτιμώμενο κόστος για ένα εξειδικευμένο Σύμβουλο για τον πρώτο χρόνο είναι μικρότερο των 100,000 ευρώ, για την πλήρη αναδιοργάνωση των μέτρων και διαδικασιών ασφαλείας και εξυπηρέτησης επιβατών, ενώ για τα επόμενα έτη το κόστος δεν θα υπερβαίνει τις 25000-30000 ευρώ.

Παράλληλα το Κατάκολο ως θεσμοθετημένο Σημείο Συνοριακής Διέλευσης (ΣΣΔ) της Χώρας μας (πύλη εισόδου στη χώρα και την Ευρωπαϊκή Ένωση) δεν έχει προσαρμοσθεί στο νέο Σύστημα Εισόδου-Εξόδου του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2226 με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρηματοδοτηθεί για τις απαιτούμενες υποδομές και να κινδυνεύει να απενταχθεί από Πύλη Εισόδου με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται δεδομένου ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 10-15% των Κρουαζιερόπλοιων προέρχονται από τρίτες χώρες που απαιτούν να υπάρχει η υποδομή της πύλης Εισόδου.

Ελπίζουμε ότι ο Δήμαρχος Πύργου έστω και μετά από τρία χρόνια πειραματισμών και αδράνειας του ΔΛΤ Πύργου θα λάβει τις σωστές αποφάσεις και θα κάνει άμεσες κινήσεις ώστε από τον Απρίλιο του 2023 το λιμάνι του Κατάκολου να θεωρείται σύγχρονο και όχι τριτοκοσμικό λιμάνι.

– PatrisNews – Εφημερίδα Πατρίς Ηλείας

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: