Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Ο αναβάτης του μέλλοντος θα οδηγεί σύντομα την πρώτη ιπτάμενη μοτοσικλέτα
Ο αναβάτης του μέλλοντος θα οδηγεί σύντομα την πρώτη ιπτάμενη μοτοσικλέτα

Ο αναβάτης του μέλλοντος θα οδηγεί σύντομα την πρώτη ιπτάμενη μοτοσικλέτα

Το Jetpack Aviation Speeder P2 μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας

Ένα από τα μικρότερα αεριωθούμενα οχήματα που σχεδιάστηκαν ποτέ απέχει λίγα χρόνια από το να γίνει η πρώτη μοτοσικλέτα που θα πετάει νόμιμα στους ουρανούς. Το Jetpack Aviation Speeder P2 χρησιμοποιεί οκτώ ισχυρούς μικροσκοπικούς κινητήρες τζετ για να ταξιδεύει με ταχύτητα 100 χλμ. για περίπου 30 λεπτά και αυτή τη στιγμή υποβάλλεται σε δοκιμές για να λάβει την επίσημη πιστοποίηση της FAA.

«Εργαζόμαστε για ένα ειδικό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για πειραματική χρήση», λέει ο CEO της Jetpack Aviation, Ντέιβιντ Μέιμαν. «Η διαδικασία διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο γιατί αυτό είναι ένα πολύ διαφορετικό όχημα από αυτά που είχε να πιστοποιήσει η FAA στο παρελθόν».

Ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τέσσερις τουρμπίνες, το τελικό προϊόν θα διαθέτει οκτώ, δύο σε κάθε γωνία της μοτοσικλέτας για να παρέχει ασφάλεια μέσω πλεονασμού. Το Speeder, με βάρος περίπου 136 κιλά, θα επιτρέπεται να μεταφέρει το διπλάσιο βάρος των 272 κιλών, μια αναλογία μεγέθους προς ωφέλιμο φορτίο που ξεχωρίζει το Speeder από άλλα σκάφη κάθετης προσγείωσης και απογείωσης (VTOL).

Ένα πρωτότυπο «γυμνό» Speeder P2 δοκιμάζεται ήδη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Καλιφόρνια μέχρι να αποκτήσει πιστοποίηση FAA. Το πρωτότυπο έχει επιτύχει αυτόνομες απογειώσεις και προσγειώσεις, ενώ έχει επίσης αιωρηθεί και έχει εκτελέσει πτήση προς τα εμπρός.

Η εταιρεία επιδεικνύει επίσης ένα κομψό μαύρο μοντέλο πλήρους κλίμακας σε διάφορες εκδηλώσεις. «Είναι σχεδιασμένο με θέση καθίσματος παρόμοια με εκείνη μιας μοτοσικλέτα, ενώ τα πόδια του αναβάτη μπορούν να είναι τοποθετημένα είτε προς τα κάτω είτε σε μαρσπιέ προς τα πίσω όπως σε μια ένα αγωνιστική μοτοσικλέτα», εξηγεί ο Μέιμαν.

Μια μη επανδρωμένη έκδοση αναπτύσσεται επίσης για τη στρατιωτική αγορά ως αεροσκάφος μεταφοράς φορτίων. Μπορεί να πετάξει 45 μέτρα πάνω από το έδαφος με ταχύτητα 640 χλμ./ώρα, δυνατότητα που καθιστά σχεδόν αδύνατη την κατάρριψη.

«Οραματιζόμαστε να στείλουμε 10 από αυτά από διαφορετικές κατευθύνσεις, σαν ένα σμήνος drones, όλα φορτωμένα με φορτίο για σωτήριες αποστολές», λέει ο Μέιμαν.

Η εταιρεία εστιάζει πρώτα στην κατασκευή της στρατιωτικής έκδοσης για λόγους χρηματοδότησης παρατεταμένων δοκιμών πριν επικεντρωθεί τελικά στην ιπτάμενη πολιτική μοτοσικλέτα ή όπως το αποκαλεί η Jetpack Aviation, ένα «αυτόνομο ιπτάμενο όχημα».

Σε μορφή ιπτάμενης μοτοσικλέτας, το Speeder θα μπορούσε ενδεχομένως να υπερβεί τα 400 χλμ./ώρα, αν και σε αυτές τις ταχύτητες ακόμη και ο καλύτερος αναβάτης θα δυσκολευόταν να παραμείνει στη θέση του. «Θεωρητικά, θα μπορούσατε να συνεχίσετε να ανεβαίνετε σε ύψος 5 χλμ. πριν τελειώσει το καύσιμο. Αλλά τότε θα χρειαστείτε αλεξίπτωτο» λέει χιουμοριστικά ο Μέιμαν.

Το Speeder θα διαθέτει τεχνολογία fly-by-wire όπως τα μαχητικά αεροσκάφη. Τα χειριστήρια έχουν σχεδιαστεί για να είναι απλοϊκά, με διακόπτες στις χειρολαβές, όμοια με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε ένα βιντεοπαιχνίδι.

«Το ένα είναι για απογείωση και προσγείωση. το άλλο για ταχύτητα και αναρρίχηση», εξηγεί ο Μέιμαν. Μόλις απογειωθεί το Speeder, σκαρφαλώνει σε περίπου 2 μέτρα και αιωρείται, με τον εσωτερικό ελεγκτή πτήσης του να περιμένει οδηγίες από τον πιλότο.

Η μονάδα ελέγχου είναι συνδεδεμένη με πολλούς αισθητήρες που ανιχνεύουν την κατεύθυνση του αεροσκάφους και τα εμπόδια που βρίσκονται μπροστά του για την αποφυγή συγκρούσεων. «Αν υπάρχει ένα κτίριο ή δέντρο μπροστά, το Speeder θα το ανιχνεύσει και θα το αποφύγει αυτόματα», λέει.

Οι κινητήρες μίνι τζετ θα δημιουργούν αρκετή ώθηση για να μεταφέρουν δύο, ακόμη και τρεις αναβάτες. Ωστόσο, εάν το Speeder πιστοποιηθεί στην κατηγορία FAR Part 103 Ultralight της FAA, θα περιοριστεί σε έναν μόνο επιβάτη. Ο Μέιμαν ισχυρίζεται ότι το Speeder θα μπορούσε τελικά να γίνει υπερηχητικό, αν και η εταιρεία «δεν έχει ακόμη μια τεχνική απάντηση για αυτό».

Μια προστατευτική άτρακτος που θα έμοιαζε με το αμάξωμα μονοθεσίου της Formula 1 θα μπορούσε να παρέχει την ασφάλεια που απαιτείται για να αυξηθεί η ταχύτητα στα 400 χλμ./ώρα. «Με την προσθήκη μικρών φτερών, θα μπορούσε να πετάξει για σχεδόν μια ώρα», λέει ο Μέιμαν.

Ενώ η πιστοποίηση θα αργήσει ακόμη λίγα χρόνια, η εταιρεία πήρα μια γεύση για τον αντίκτυπο του μοντέλου στο Pacific Air Show του περασμένου καλοκαιριού. «Είχαμε ένα Speeder μέσα στη σκηνή των VIP και πολλοί άνθρωποι περνούσαν και έλεγαν: «Δεν χρειάζομαι άλλη Lamborghini ή Bentley. Θέλω αυτό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μέιμαν.

Σίγουρη για την επιτυχία του Speeder P2, η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει να δέχεται προπαραγγελίες, με αρχική τιμή 381.000 δολάρια. Εάν είστε ένας από τους επίδοξους ιδιοκτήτες μπορείτε να καταθέσετε τη δική σας παραγγελία στον ιστότοπο της Jetpack Aviation.

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: