Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Οδηγούμε το Plug-in υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e – Auto-moto-Νέα για Auto-moto,αθλητικά,Νέα και ειδήσεις live,news,Ειδήσεις νέα για το αυτοκίνητο και τις μηχανές. Εξελίξεις για βενζίνη,diesel,υβριδικά,Formula1,Αυτοκίνητο,Auto – Moto news,auto,moto,νέα
Οδηγούμε το Plug-in υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e - Auto-moto-Νέα για Auto-moto,αθλητικά,Νέα και ειδήσεις live,news,Ειδήσεις νέα για το αυτοκίνητο και τις μηχανές. Εξελίξεις για βενζίνη,diesel,υβριδικά,Formula1,Αυτοκίνητο,Auto - Moto news,auto,moto,νέα

Οδηγούμε το Plug-in υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e – Auto-moto-Νέα για Auto-moto,αθλητικά,Νέα και ειδήσεις live,news,Ειδήσεις νέα για το αυτοκίνητο και τις μηχανές. Εξελίξεις για βενζίνη,diesel,υβριδικά,Formula1,Αυτοκίνητο,Auto – Moto news,auto,moto,νέα


Πόσο θα κοστίζει

Σε αυτή εδώ την δοκιμή έχουμε να κάνουμε με την Plug-in Hybrid έκδοση του Audi Q3, που δίνει την δυνατότητα να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά (χωρίς ρύπους και κατανάλωση καυσίμου), αλλά ταυτόχρονα δεν σε δεσμεύει με την περιορισμένη αυτονομία της μπαταρίας, καθώς διαθέτει και θερμικό κινητήρα βενζίνης.

Όμως, η εξάρτηση από πρίζα το εντάσσει στην κατηγορία των οχημάτων που επωφελείται των φοροελαφρύνσεων, δεν έχει φόρο στον εταιρικό χρήστη και απαλλάσσεται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Εν συντομία

Εξωτερικά, το plug-in Q3 45 TFSI e είναι ακριβώς ίδιο με τα άλλα Q3, εκτός από το πορτάκι της φόρτισης που βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στο εσωτερικό, όπου η ποιότητα υλικών και κατασκευής δύσκολα θα βρει επικριτές, ενώ η εργονομία και η ορατότητα δεν θα προβληματίσουν σε καμιά περίπτωση.

Πέντε ενήλικες επιβάτες θα βρουν χώρο για να ταξιδέψουν σχεδόν άνετα, καθώς τα πολυρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα ¨δίνουν¨ χώρο και για τα γόνατα και για το κεφάλι. Το τίμημα των μπαταριών πληρώνει ο χώρος αποσκευών που μικραίνει στα 380 λίτρα (αντί 530), αλλά όταν διπλώσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αυξάνεται στα 1.375 λίτρα. Φυσικά, οι μπαταρία καταλαμβάνει τον χώρο της ρεζέρβας και έτσι ο οδηγός θα πρέπει να αρκεστεί στο κιτ επισκευής, εφόσον αυτό μπορεί να ανταποκριθεί στην ενδεχόμενη ζημιά του ελαστικού.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ανήκει στην έκδοση εξοπλισμού S line (10 χλστ ψηλότερο αμάξωμα για να αντισταθμιστεί το χαμήλωμα από την ποδιά προστασίας της μπαταρίας) και γι αυτό διαθέτει σε διάφορα σημεία (προφυλακτήρες, μάσκα, μαρσπιέ, κ.λπ.) σχεδιαστικές λεπτομέρειες σε ασημί χρώμα.

Το plug-in Q3 έχει το πλήρες πακέτο infotainment, συνδεσιμότητας και σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης. Στην υπηρεσία του οδηγού βρίσκονται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) και η οθόνη αφής πολυμέσων 10,1 ιντσών. Επιπλέον, το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τα Audi pre sense, lane departure warning, turn assist και swerve assist, ενώ –προαιρετικά- διατίθεται το adaptive cruise control (ημιαυτόνομη οδήγηση).

Συνεργασία θερμικού & ηλεκτρικού κινητήρα

Το Q3 45 TFSI e διαθέτει ένα θερμικό 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI 150 ίππων και 250 Nm ροπής και ενός ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 116 ίππους και 330 Nm ροπής. Ο συνδυασμός των δυο αποδίδει 245 ίππους και 400 Nm ροπής, που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic 6 σχέσεων (με paddles). Οι αριθμοί αυτοί μεταφράζονται σε αξιόλογες επιδόσεις για το βάρους 1.815 κιλών αμάξωμα που επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ εντός 7,3΄΄ και φτάνει την τελική ταχύτητα των 210 χλμ (περιορίζεται ηλεκτρονικά).

Όμως, με μόνο τον ηλεκτροκινητήρα η ανώτατη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ/ώρα (από εκεί και πέρα εμπλέκεται και ο θερμικός κινητήρας).

Από την θέση του οδηγού

Με την μπαταρία των 13 kW (πρακτικά 10.8 kW) φορτισμένη, το Q3 ξεκινά την πορεία του ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ ο τον θερμικός κινητήρας εμπλέκεται όταν ο οδηγός ζητήσει πρόσθετη ισχύ. Η θεωρητική αυτονομία είναι από 45 έως 51 χιλιόμετρα, αλλά στην πράξη και εφόσον ο οδηγός μηχανευτεί ότι τρυκ οικονομίας είναι εφικτό, στην καλύτερη θα πετύχει τα 40 χλμ και αυτά εφόσον δεν λειτουργεί ο κλιματισμός που καταναλώνει περί το 15% της ηλεκτρικής ενέργειας.

Η καλύτερη επιλογή για τον οδηγό είναι το προφίλ Auto, στο οποίο ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει ανάλογα με τις συνθήκες πως θα συνδυάζεται η λειτουργία των δυο κινητήρων. Στην διαδικασία αυτή ακόμα καλύτερα στον ανοικτό δρόμο να επιλέγει το Battery Hold που κρατά το ρεύμα της μπαταρίας για την πόλη, ενώ σε περίπτωση που επιθυμεί ο οδηγός, υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας από τον θερμικό κινητήρα.

Μια ακόμα επιλογή είναι η επιλογή του προγράμματος “S” στο κιβώτιο S, με την οποία όταν κάνεις kick down ο ηλεκτροκινητήρας δίνει άμεσα και για 10΄΄  330 Nm ροπής. Στην συνέχεια, αφήνοντας το γκάζι γίνεται ανάκτηση ενέργειας την ώρα που το βαρύ SUV επιβραδύνει δραστικά, σα να πατάς φρένο. Ανάκτηση ενέργειας γίνεται και με το πάτημα του φρένου με την μέγιστη τιμή να φθάνει τα 40 kW, ενώ στην αυτόματη επιλογή ο οδηγός μπορεί να αυξήσει την ανάκτηση «παίζοντας» με τα paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Με όλα αυτά κατά νου και κινούμενοι για πολλά χιλιόμετρα (εντός & εκτός πόλης) με την επιλογή Auto στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του υβριδικού Q3, η μέση κατανάλωση σε βενζίνη (όταν η μπαταρία είχε ρεύμα) ήταν στα 5,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ και 4,2 kWh ρεύμα, επίδοση πολύ μακριά από τα 1,4 – 1,7 λίτρα που δίνει ο κατασκευαστής. Η τιμή αυτή είναι σαφώς συμφέρουσα για ένα σβέλτο όχημα 1.800+ κιλών, αλλά ισχύει όταν η μπαταρία έχει ρεύμα. Σε κάποια φάση της δοκιμής μας που χρειάστηκε να κινηθούμε σχετικά σβέλτα σε ανοικτό δρόμο και λίγο πόλη με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση ξεπέρασε τα 10 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ.

Τα παραπάνω δικαιώνουν το plug-in σύστημα μόνο όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη, προκειμένου να λειτουργεί συχνά πυκνά ο ηλεκτροκινητήρας. Με λίγα λόγια, αν θέλουμε το συγκεκριμένο όχημα για μεγάλες ημερήσιες αποστάσεις, αυτό είναι μια λάθος επιλογή, ενώ για μικρομεσαίες καθημερινές αστικές ή περιαστικές διαδρομές είναι το σωστό. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, σε οικιακή πρίζα (2,4 kWh) η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 5 ώρες και 50 λεπτά, εφόσον βέβαια διατίθεται θέση πάρκινγκ με πρίζα καθώς η χρήση μπαλαντέζας δεν συνιστάται.

Κατά τα λοιπά, το επιπλέον βάρος και η μεγάλη δύναμη δεν επηρεάζει σημαντικά την οδική συμπεριφορά του plug-in Q3, που μπορεί να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές και σχετικά ουδέτερη συμπεριφορά με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης σε λειτουργία. Μια τάση σπιναρίσματος που παρουσιάζεται στην απότομη επιτάχυνση, γίνεται ενοχλητική με απενεργοποιημένο το ηλεκτρονικό βοήθημα, αλλά τότε μπαίνει στο παιχνίδι και η ουρά του αυτοκινήτου δίνοντας ευχαρίστηση στον οδηγό που ξέρει τον τρόπο και μπορεί να αξιοποιήσει το σαφές και σβέλτο σύστημα διεύθυνσης.

Τέλος, στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η ποιότητα της κατασκευής σε συνδυασμό με την σωστή ανάρτηση και τα υψηλού προφίλ ελαστικά, κάνουν το βαρύ όχημα να κινείται σαν επάνω σε στρώμα αέρα, διατηρώντας άνετους και ξεκούραστους τους επιβάτες.

Δια ταύτα

Η επιλογή του Audi Q3 45 TFSI e είναι καθαρά θέμα οικονομοτεχνικής μελέτης, εφόσον έχουν ιεραρχηθεί οι ανάγκες του χρήστη. Ιδανικό για χρήση στην διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι, θα παραμείνει μια πολύ καλή επιλογή για μικρομεσαίες αποδράσεις από την καθημερινότητα.

Αντίθετα σε μακρινά ταξίδια, θα κουβαλάει στην πλάτη του θερμικού κινητήρα το επιπλέον βάρος των ηλεκτρολογικών και θα βάζει ένα μόνιμο άγχος στον χρήστη να βρει φορτιστή, ενώ εκεί μετρά αρνητικά και η έλλειψη ρεζέρβας.

Στις παραπάνω εξισώσεις θα πρέπει να βάλουμε και την τσουχτερή τιμή (52.550 ευρώ το Q3 της δοκιμής μας), που όμως έχουν αντίκρισμα στην οικολογική ευαισθησία, την χαμηλή κατανάλωση, την ελευθερία στο δακτύλιο, τα μηδενικά τέλη και τις επιδόσεις.

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής

Εξοπλισμός

Εργονομία – Ορατότητα

Τεχνολογία κινητήρα

Απόδοση – Επιδόσεις

Κατανάλωση

Άνεση & ποιότητα κύλισης

Ελεύθερη είσοδος στον δακτύλιο

Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

Κατά

Τάσεις σπιναρίσματος

Χώρος αποσκευών

Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.484 Χ 1.849 Χ 1.616 χλστ

Μεταξόνιο:  2.680 χλστ

Βάρος:        1.815 κιλά

Χώρος αποσκευών:  380 / 1375 λτ

Ρεζερβουάρ:   45 λτ

Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.395 κ.εκ.

Συνδυαστική Ισχύς: 245 ίπποι (θερμικός 150 ίπποι/5.000-6.000 σαλ)

Συνδυαστική Ροπή (Nm) : 400 (θερμικός 250Nm/1.550-3.500 σαλ)

Τύπος ηλεκτροκινητήρα: Συνεχούς Ρεύματος

Τύπος μπαταρίας: Λιθίου

Χωρητικότητα μπαταρίας: 10,80 kWh

Ενσωματωμένος φορτιστής: Type 2

Μετάδοση: Στους Εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων S tronic

Ανάρτηση: Εμπρός McPherson / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί:  235/55/18

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με Κύκλο στροφής 11,8μ.

Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα) : 7,3΄΄

Τελική ταχύτητα:  210 χλμ/ώρα (Μόνο ηλεκτρικά 140 χλμ/ώρα)

Μέση κατανάλωση (Δοκιμής): 5,7 λτ (εφόσον η μπαταρία έχει ρεύμα)

Ηλεκτρική αυτονομία (Δοκιμής): 35 – 40 χλμ

Εκπομπές CO2 (WLTP): 36,0 – 45,0 γρ/χλμ

Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0 – 100% (2.3 kWh) σε 5 ώρες & 50 λεπτά / 0 – 100% (3.7 kWh) σε 3 ώρες & 40 λεπτά

Τιμή: Από 47.750 ευρώ (αυτοκινήτου δοκιμής 52.550 ευρώ)

Νίκος Τσάδαρης

Κοινοποιήστε το:

Διαβάστε Επίσης

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: