Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Πατρών – Πύργου: Στόχος της Ολυμπίας Οδού είναι ο δρόμος να φτάσει στην Ολυμπία
Πατρών – Πύργου: Στόχος της Ολυμπίας Οδού είναι ο δρόμος να φτάσει στην Ολυμπία - PatrisNews - Εφημερίδα Πατρίς Ηλείας

Πατρών – Πύργου: Στόχος της Ολυμπίας Οδού είναι ο δρόμος να φτάσει στην Ολυμπία


«Στόχος της Ολυμπίας Οδού είναι ο δρόμος να φτάσει στην Ολυμπία. Το έργο το δικό μας είναι μέχρι τον κόμβο του Πύργου. Από εκεί και πέρα περιμένουμε εντολές από το δημόσιο. Θα είναι χαρά μας να το συνεχίσουμε και να φτάσουμε στην Αρχαία Ολυμπία. Για το κομμάτι μετά την Ολυμπία μας έχει δοθεί μια εντολή να ξαναδούμε τη μελέτη από Πύργο-Αλφειό-Καλό Νερό-Τσακώνα και με βάση τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα να αναθεωρήσουμε τη μελέτη και έπειτα θα πρέπει να μπει σε όλη τη διαδικασία. Πάντως, το κομμάτι αυτό σαν προεπιλογή υπάρχει στην σύμβαση παραχώρησης. Είναι στο δικό μας έργο», ήταν η απάντηση του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα στην ερώτηση της εφ. «Πατρίς» για το αν υπάρχει κάποια εξέλιξη μετά και την δήλωση του πρωθυπουργού κατά την τελετή έναρξης των εργασιών τον περασμένο Μάρτιο, ότι ο δρόμος θα φτάσει μέχρι την Ολυμπία στο περιθώριο της χθεσινής αυτοψίας στην υπό κατασκευή νέα Πατρών – Πύργου για να διαπιστωθεί η πρόοδος των εργασιών.

Σχετικά με την μελέτη για το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Παπανικόλας τόνισε πως η εντολή που έχει είναι εκτός από την ανατολική χάραξη, να γίνει και μελέτη μηδενικής παρέμβασης στην περιοχή του Καΐαφα,  οπότε θα εξεταστεί και αυτή.

Πέντε φορές περισσότερες εργασίες από αυτές που είχαν γίνει τα προηγούμενα 4 χρονιά

Η χθεσινή περιήγηση, στα εργοτάξια του νέου αυτοκινητόδρομου ξεκίνησε από τα Καμίνια, όπου παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη και των Αντιπεριφερειαρχών, Χαράλαμπου Μπονάνου και Τάκη Παπαδόπουλου, πραγματοποιήθηκε μίνι σύσκεψη στην διάρκεια της οποίας ο κ. Παπανικόλας, μιλώντας για τις λεπτομέρειες του έργου, τόνισε ότι τα τρία εργοτάξια δουλεύουν ταυτόχρονα και αυτή τη στιγμή σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα σύμβασης, τα έργα βρίσκονται πιο μπροστά από το αναμενόμενο αφού είμαστε στο 3,5% περίπου της προόδου των εργασιών, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή έχουν γίνει εργασίες σε αυτούς τους τρείς μήνες, πέντε φορές παραπάνω από αυτές που είχαν γίνει τα προηγούμενα 4 χρονιά με τις εργολαβίες τις προηγούμενες παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν όπως η ποιότητα των υλικών.

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης ανέφερε πως «θα είμαστε σκληροί παρατηρητές και θα πανηγυρίσουμε όταν παραδοθεί το έργο».

Αυτοψία στα σημεία που εκτελούνται εργασίες

Στη συνέχεια, ακολούθησε περιήγηση τόσο στα Καρέικα όσα και σε άλλα σημεία εντός Αχαΐας όπου εκτελούνται εργασίες χωματουργικές εργασίες και άλλα τεχνικά έργα σε μήκος δρόμου περίπου 30 χλμ.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπανικόλας το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο αφορά στο κομμάτι από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα και το δεύτερο από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Πύργο. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης  για το Κ. Αχαΐα- Πύργος και  40 μήνες για το Μιντιλόγλι -Κάτω Αχαΐα, ωστόσο παραδέχτηκε πως «αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα τεράστιο θέμα σε όλα τα κατασκευαστικά εργοτάξια. Το θέμα της αύξησης του κόστους. Το συζητάμε με το υπουργείο, υπάρχει κατανόηση, υπάρχει ένα νομοσχέδιο που βγήκε για τα δημόσια έργα όπου διαβεβαιώνει για τις νέες τιμές που ισχύουν και ελπίζουμε ότι σύντομα θα τακτοποιηθεί και θα συνεχίσουμε κανονικά την κατασκευή». Μπαίνοντας στα όρια της Ηλείας, πρώτη στάση ήταν το σημείο που εκτελούνται εργασίες κοντά στην Όλγα Τραγανού, όπου τον κ. Παπανικόλα και τον κ. Φαρμάκη υποδέχτηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, Βασίλης Γιαννόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Αθλητισμού, Ολυμπισμού και Εθελοντισμού Δημήτρης Νικολακόπουλος προκειμένου και εκείνοι να ενημερωθούν για την πορεία των εργασιών. Ακολούθησε, το Σώστι, όπου παρουσία της βουλευτού Ηλείας, Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου αλλά και του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης, Θόδωρου Βασιλόπουλου, τα στελέχη της Ολυμπίας Οδού ενημέρωσαν για έργα που γίνονται ενώ η χθεσινή περιήγηση ολοκληρώθηκε στο εργοτάξιο στο Γεράκι, όπου άπαντες διαπίστωσαν πως οι εργασίες βρίσκονται σε πιο προχωρημένο στάδιο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο.

75 χιλιόμετρα προς το μέλλον…

Με την ένταξη του Πάτρα- Πύργος στο Έργο Παραχώρησης, η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα. Τα νέα 75 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου θα συνδέουν την Περιμετρική Πάτρας με τη βόρεια είσοδο της πόλης του Πύργου.

Στα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθείγια την κατασκευή της Πατρών – Πύργου απασχολούνται αυτή τη σστιγμή περίπου 500 εργαζόμενοι, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι με την πάροδο του χρόνου θα αγγίξουν τους 1000.

Το πρώτο τμήμα των 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών- Πύργου. Το υπόλοιπο τμήμα είναι νέα κατασκευή.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.

Κόμβος
Χ.Θ.
Πληθυσμός
Μιντιλόγλι (H/K)
0+000
12.986
ΒΙ.ΠΕ.
6+950
16.265
Κάτω Αχαϊά
17+760
17.888
Βάρδα
33+040
10.046
Κυλλήνη
46+020
19.134
Γαστούνη
53+675
24.039
Αμαλιάδα
62+680
24.235
Πύργος
73+840
73.925
ΣΥΝΟΛΟ

198.518

8 κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

2 Μετωπικοί σταθμοί διοδίων:

Κάτω Αχαΐα (ζώνη χρέωσης διοδίων Μιντιλόγλι – Κυλλήνη)

Χανάκια (ζώνη χρέωσης διοδίων Κυλλήνη – Πύργος)

2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα

15 γέφυρες

27 άνω διαβάσεις & 37 κάτω διαβάσεις

150 οχετοί

Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250μ.

2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Καραίικα και Πύργος και στις δύο κατευθύνσεις).

1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο.

2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών, στους Μετωπικούς σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια).

Τα οφέλη της νεάς Πατρών – Πύργου

Όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο μειώνεται κατά 40’. Συνεπώς, το συνολικό ταξίδι Αθήνα- Πύργος θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45’’.

Τόνωση της τοπικής οικονομίας και ειδικά της αγροτικής παραγωγής του Νομού Ηλείας

Παράλληλα, δεκάδες χιλιάδες τόνοι αγροτικών και μεταποιημένων προϊόντων (οπωροκηπευτικά, κονσερβοειδή κλπ.) διακινούνται κάθε χρόνο από το νομό Ηλείας προς τα μεγάλα αστικά κέντρα κυρίως της Αθήνας και άλλους διεθνείς προορισμούς. Για το νομό Ηλείας η αγροτική παραγωγή αποτελεί κυρίαρχο τομέα της συνολικής οικονομικής δραστηριότητάς του.

Επικοινωνία με τα Ιόνια Νησιά

Δεδομένου ότι από το νομό Ηλείας ξεκινούν οι θαλάσσιες συνδέσεις της ενδοχώρας με τα νησιά του Ιονίου (Ζάκυνθο, Ιθάκη, Κεφαλονιά, Κύθηρα), η κατασκευή της Πατρών-Πύργου θα συντελέσει στην κατάργηση των δυσχερειών της σύνδεσης αυτής των νησιών με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας και θα διευκολύνει την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη τους.

Τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου

Η Δυτική Πελοπόννησος, από την Πάτρα μέχρι το νοτιότερο άκρο της, τη Μεσσηνιακή Μάνη, διαθέτει καταπληκτικές αμμώδεις ακτές υψηλού φυσικού κάλλους, από τις ομορφότερες της χώρας.  Ωστόσο, η έλλειψη συγκοινωνιακών υποδομών έχει αποτρέψει την τουριστική ανάπτυξή της σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η κατασκευή της Πατρών-Πύργου σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες θαλάσσιες συνδέσεις και τους λιμένες υποδοχής (Πάτρα-Κυλλήνη- Κατάκολο, κλπ.), καθώς και το διεθνές Αεροδρόμιο του Αράξου, είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός δεύτερου κύματος ανάπτυξης των τουριστικών εγκαταστάσεων σε όλη τη περιοχή. Σημαντική θα είναι και η συμβολή του αυτοκινητόδρομου και στην -έμμεση- διευκόλυνση των τουριστών που καταφθάνουν με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Κατάκολου με προορισμό την Αρχαία Ολυμπία.

Αρχαία Ολυμπία και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς

Στο Νομό Ηλείας συναντά κανείς μερικά πολύ σημαντικά μνημεία πολιτισμού, καθώς και περιοχές ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας, όπως τον εκτεταμένο αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ήλιδας, το αρχαίο θέατρο της Πλατιάνας, το Δάσος Φολόης στην Αρχαία Ολυμπία, τη Λιμνοθάλασσα Κοτυχίου, το Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα. Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν, επίσης, σημαντικά Βυζαντινά και Μεταβυζαντινά μνημεία, όπως το πιο σημαντικό λιμάνι της Φραγκοκρατίας, το Κάστρο Γλαρέντζας, το επιβλητικό Κάστρο Χλεμούτσι, η Μονή Φραγκαβίλλας, η Μονή Παναγίας Βασιλικής Γαστούνης κα.  Το «κόσμημα» της Ηλείας και το πιο δοξασμένο ιερό της αρχαίας Ελλάδας είναι φυσικά η Αρχαία Ολυμπία. Ο τόπος γέννησης των Ολυμπιακών Αγώνων, ενός θεσμού με πανελλήνια ακτινοβολία και λάμψη από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.     Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά την απομονωμένη θέση της κοντά στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου, στην αρχαιότητα η Ολυμπία καθιερώθηκε στο πανελλήνιο ως το σημαντικότερο θρησκευτικό και αθλητικό κέντρο.

Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Ολυμπίας Οδού
«Πιο μπροστά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα»

«Το πιο δύσκολο κομμάτι σίγουρα είναι το Μιντιλόγλι- Κάτω Αχαγιά, μας θυμίζει λίγο την κατασκευή του Κόρινθος- Πάτρα όπου κατασκευάζουμε με κυκλοφορία αλλά και μέσα σε οικισμό και επομένως γίνεται πιο δύσκολο. Κατασκευαστικά χωρίζεται σε 3 εργοτάξια που έχουν αναλάβει οι τρεις Έλληνες μέτοχοι του έργου και τα τρία εργοτάξια δουλεύουν ταυτόχρονα. Άλλες δυσκολίες είχε το καθένα και αυτή τη στιγμή σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα σύμβασης είμαστε και λίγο πιο μπροστά, είμαστε στο 3,5% περίπου της προόδου των εργασιών.

Αυτή τη στιγμή έχουν γίνει εργασίες σε αυτούς τους τρείς μήνες, πέντε φορές παραπάνω από αυτές που είχαν γίνει τα προηγούμενα 4 χρονιά με τις εργολαβίες τις προηγούμενες. Η πιστοποίηση που κάναμε δηλαδή είναι ότι είναι 5 φορές από ότι είχε γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια μαζί. Είναι το ξεκίνημα του έργου, υπάρχουν δυσκολίες που βρίσκομαι κατά την κατασκευή όπως η ποιότητα των υλικών, συνήθως είναι χωματουργικές εργασίες όπου περιμένεις το υλικό που βγάζεις από τις εκσκαφές να το χρησιμοποιήσεις στα τοιχώματα αλλά δυστυχώς όταν σκάβεις βρίσκουμε ότι το υλικό δεν είναι το καταλληλότερο για να χρησιμοποιηθεί για τοιχώματα όπως το περιμέναμε».

Νεκτάριος Φαρμάκης, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας
«Ικανοποιημένοι γιατί ένα έργο που περιμέναμε δεκαετίας υλοποείται»

«Είδαμε όλοι πως πρόκειται για ένα έργο που προχωρά κανονικά, ένα έργο κανονικό. Περιηγηθήκαμε από την αρχή αυτών των εργολαβιών, από την Πάτρα μέχρι και το Γεράκι. Σίγουρα είναι κάτι που σαν τοπική κοινωνία μας γεμίζει ικανοποίηση, γιατί βλέπουμε πως κάτι που περιμέναμε για δεκαετίες έχει αρχίσει πλέον και υλοποιείται. Θα μείνω σε αυτά που είπε από την αρχή της περιήγησής μας ο κ. Παπανικόλας. Πρώτον, μιλάμε για ένα δημόσιο έργο που βρίσκεται μπροστά από τα χρονοδιαγράμματά του, κάτι που δεν ακούμε συχνά. Και δεύτερον, με αυτήν την λύση που τελικά επελέγη, μιλάμε για ένα έργο στο οποίο έχει υλοποιηθεί ήδη πέντε φορές περισσότερο φυσικό αντικείμενο από όσο είχε υλοποιηθεί τα περασμένα πέντε έτη. Και αυτό λέει κάτι ως προς την επιλογή η όποια έγινε και δικαιώνει όσους την στήριξαν. Φυσικά αυτό που είναι ξεκάθαρο, είναι πως το έργο θα καταστεί έργο όταν ολοκληρωθεί αφ’ ενός, και αφ’ ετέρου όταν η Ολυμπία Οδός θα αποκτήσει το πραγματικό της περιεχόμενο φτάνοντας μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Αυτό όμως είναι αντικείμενο που θα προέλθει μέσα από την μελέτη που κάνει η Ολυμπία Οδός και ασφαλώς τις προτάσεις που θα γίνουν προς το αρμόδιο Υπουργείο. Φυσικά θα έχουμε λόγο κι εμείς σαν τοπική κοινωνία και σαν τοπική αυτοδιοίκηση για το πώς θα γίνει αυτή η πρόσβαση, τι είδους πρόσβαση θα είναι, θα μιλάμε για μία νέα χάραξη, θα μιλάμε για σοβαρή βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, θα χρησιμοποιήσουμε τον κόμβο της Αρχαίας Ολυμπίας, όπως είναι χαραγμένος και προσχεδιασμένος στο υφιστάμενο της Ολυμπίας Οδού ή θα κάνουμε κάτι άλλο;

Σε κάθε περίπτωση δε μπορεί παρά να είμαστε αισιόδοξοι για το γεγονός πως επίσης μετά από πολλά χρόνια έχουμε την εντολή για την συνέχιση του έργου μέχρι την Τσακώνα, μέσω της μελέτης που ανατέθηκε».

«Κόκκινη γραμμή για εμάς είναι η ανθρώπινη ζωή»

Επίσης, ερωτώμενος σχετικά με τα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό άξονα της Πατρών – Πύργου, ο κ. Φαρμάκης υπογράμμισε ότι «κόκκινη γραμμή για εμάς είναι η ανθρώπινη ζωή». Γι’ αυτό, όπως εξήγησε, η Περιφέρεια ανέλαβε την πρωτοβουλία να διεκδικήσει από το Υπουργείο τη σημαντική αναβάθμιση του οδικού άξονα έως ότου κατασκευαστεί ο νέος αυτοκινητόδρομος. Το υπουργείο, ανέφερε ο κ. Φαρμάκης, ανταποκρίθηκε σε αυτό το αίτημα και για τον λόγο αυτό διέθεσε το ποσό των 30 εκ. ευρώ για μία μεγάλη και σημαντική παρέμβαση βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.  Ωστόσο, πρόσθεσε, η Περιφέρεια δεν παραβλέπει το γεγονός πως οι παρεμβάσεις έχουν προκαλέσει και ορισμένα προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, τα οποία έχουν ήδη επισημανθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών. «Η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι μεθοδεύεται τροποποίηση της αρχικής μελέτης προς την κατεύθυνση που έχουμε υποδείξει» τόνισε, προσθέτοντας πως κατά την προσωπική του άποψη χρειάζονται περισσότεροι κόμβοι, ώστε οι κάτοικοι των περιοχών ένθεν κακκείθεν του δρόμου να εξυπηρετούνται καλύτερα.

Βασίλης Γιαννόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας

«Οι εργασίες εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα εργοτάξια»

«Είχαμε τη χαρά να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι την πραγματική πρόοδο των εργασιών για την κατασκευή του νέου και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου. Οι εργασίες εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς, σε πολύ μεγάλα τμήματα, σε όλα τα εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί τόσο στα όρια της Αχαΐας όσο και στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας. Είναι δε αξιοσημείωτο το γεγονός ότι το έργο βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα που είχαν τεθεί και από το Υπουργείο Υποδομών και από την ίδια την Κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού. Πλέον, βλέπουμε το νέο αυτοκινητόδρομο να παίρνει σάρκα και οστά.

Εμείς, ως Περιφερειακή Αρχή θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε, να ελέγχουμε και να πιέζουμε για την ολοκλήρωσή του. Αυτό κάναμε το προηγούμενο διάστημα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, αυτό κάναμε σήμερα εδώ σε αυτή την αυτοψία, κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε μέχρι τη στιγμή που το έργο θα παραδοθεί στους πολίτες».

Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, βουλευτής Ηλείας ΝΔ
«Σε πλήρη εξέλιξη ένα σπουδαίο έργο για τον τόπο μας»

«Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε τα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού στον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου,με αφορμή και την επίσκεψη του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Ολυμπίας Οδού, κ. Παναγιώτη Παπανικόλα. Διαπιστώσαμε με χαρά ότι το σπουδαίο αυτό έργο για τον τόπο μας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και τα έργα προχωρούν εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος. Αναμένουμε, συνεπώς, την ολοκλήρωσή του, ακριβώς, όπως είχε υποσχεθεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή, εντός 36 μηνών από την έναρξη των κατασκευών, ήτοι Μάρτιος 2022 – Μάρτιος 2025.

Πρόκειται για ένα έργο πνοής που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ευχαριστώ, για άλλη μια φορά, τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, για την προτεραιοποίηση αυτού του έργου και την προσωπική μέριμνα που επέδειξαν για την επανένταξη της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού ως προς το τμήμα «Πάτρα – Πύργος» και την ολοκλήρωση του δι-ευρωπαϊκού δικτύου στο Νομό μας. Θερμότατα τους ευχαριστώ και για την πολιτική προτεραιότητα που αποδίδουν, επίσης, στον οδικό άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», του οποίου η μελέτη έχει ανατεθεί στην παραχωρησιούχο εταιρεία Ολυμπία Οδό για επικαιροποίηση. Με την ολοκλήρωση και του τμήματος «Πύργου – Καλού Νερού – Τσακώνα» θα ολοκληρωθεί το δι-ευρωπαϊκόδίκτυο μεταφορών στην Πελοπόννησο. Πρόκειται για ένα δίκτυο ζωής ,δίκτυο ανάπτυξης!

Καλωσορίζω, επίσης, τις ενέργειες τουΠεριφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος, κ. Νεκτάριου Φαρμάκη, και των Αντιπεριφερειαρχώνμας, για την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Με την στενή συνεργασία της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας αναβαθμίζουμε τις υποδομές μεταφορών στο Νομό μας, ενισχύουμε την οδική ασφάλεια και δημιουργούμε τις συνθήκες για την επίτευξη της ανάπτυξης στην Ηλεία».

Να φτάσει ο αυτοκινητόδρομοςστην Αρχαία Ολυμπία

Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος» στην Αρχαία Ολυμπία αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης κατά την επίσκεψη του Προέδρου της «Ολυμπίας Οδού» κ. Παναγιώτη Παπανικόλα χθες το απόγευμα στο Δημαρχείο Αρχαίας Ολυμπίας.

Ο Δήμαρχος κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος επανέλαβε την πρόταση που είχε κάνει προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, με επιστολή τουστις 29 Μαρτίου 2022, να αναλάβει η «Ολυμπία Οδός» την εκπόνηση της μελέτης και να διερευνηθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου μέσα από το ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται για τη σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων με τους αυτοκινητόδρομους. Επεσήμανε ακόμη τη δέσμευση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά την επίσκεψή του τον Νοέμβριο του 2021 στην Αρχαία Ολυμπία, για δημιουργία του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία».

Ο κ. Γεωργιόπουλος τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο χωρίς μεγάλες τεχνικές απαιτήσεις, που το συνολικό μήκος του δεν ξεπερνά τα 17 χιλιόμετρα, από τον κόμβο στις Κολιρέικες Παράγκες-που προβλέπεται να φτάσει ο νέος αυτοκινητόδρομος- μέχρι την πόλη της Αρχαίας Ολυμπίας.Για να μπει σε τροχιά υλοποίησηςτο έργο της επέκτασης μέχρι την Ολυμπία, ως πρώτο βήμα αποφασίστηκε να γίνει πρόταση προς το Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να δώσει εντολή προς τον παραχωρησιούχο για εκπόνηση της μελέτης του συγκεκριμένου τμήματος.

Κατά τη συζήτηση παρόντες ήταν ο Περιφερειάρχης κ. Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας κ. Βασίλης Γιαννόπουλος, οι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες κ.κ. Θοδωρής Βασιλόπουλος και Δημήτρης Νικολακόπουλος, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Παναγιώτης Φλέσσας και Φώτης Κωσταριάς, ο Πρόεδρος της Κοινότητας κ. Παναγιώτης Μαντάς και ο Διευθυντής της Περιφέρειας κ. Γιάννης Μάκκας.

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: