Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Πελετίδης προς κόμματα: «Μιλήστε μας για το τρένο» – Θέλει απάντηση έως την 1η Οκτωβρίου | Ειδήσεις
Πελετίδης προς κόμματα: «Μιλήστε μας για το τρένο» - Θέλει απάντηση έως την 1η Οκτωβρίου | Ειδήσεις

Πελετίδης προς κόμματα: «Μιλήστε μας για το τρένο» – Θέλει απάντηση έως την 1η Οκτωβρίου | Ειδήσεις


Στην κίνηση που είχε προαναγγείλει η «Π», με καθυστέρηση λίγων ημερών για να γίνει η απαραίτηση συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, προχώρησε ο Δήμος Πατρέων και ζητά από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τα κόμματα της Βουλής και τις τοπικές τους οργανώσεις να πάρουν θέση για το θέμα της υπογειοποίησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής εντός του πολεοδομικού ιστού της Πάτρας και αξιοποίηση της περιοχής για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και γραμμικού πάρκου.

Ενόψει και της επίσκεψης Μητσοτάκη στην Πάτρα εντός του Οκτωβρίου, ο Δήμος Πατρέων με την επιστολή του Κ. Πελετίδη σκοπεύει να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε πολιτικό επίπεδο, καθώς η δημοτική αρχή εκτιμά πως το έργο θα εκτελεστεί ανάλογα με την πολιτική βούληση της κυβέρνησης, είτε της σημερινής, είτε της επόμενης.

ΑΙΤΗΜΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ

Για ακόμα μία φορά, η Μαιζώνος ζητά από την κυβέρνηση να υιοθετήσει το αίτημα της Πάτρας, αναφέροντας ότι πρόκειται για έργο «που θα καθορίσει ανεπιστρεπτί τη ζωή και τη λειτουργία της πόλης μας και πρέπει να «βλέπει» το μέλλον και να υποτάσσεται στις ανάγκες των κατοίκων της πόλης μας». Επιπλέον, υπενθυμίζει ο Δήμος τα επιχειρήματα για τη δημιουργία γραμμικού πάρκου, κατασκευής ποδηλατόδρομου, μη διχοτόμησης της πόλης και ικανοποίησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Ο Δήμος στην επιστολή του αφιερώνει αρκετή έκταση για να πείσει την κυβέρνηση πως δεν πρέπει να κατασκευαστεί το έργο με «αποκλειστικό γνώμονα το μικρότερο δυνατό κόστος». Θεωρεί επίσης ότι το κόστος της υπογειοποίησης είναι πράγματι μεγαλύτερο, αλλά «όχι υπερβολικό, ότι δεν χρειάζεται να υλοποιηθούν με την πρότασή μας, η ανισόπεδη διάβαση της οδού Ζαΐμη, η κάτω διάβαση της οδού Κανελλοπούλου, η κάτω διάβαση της οδού Σκλάβου και η κάτω διάβαση της οδού Ανδρονίκου, μετά των συνοδών έργων τους, καθώς και η κατασκευή πέντε πεζογεφυρών που προβλέπονται με τον τρέχοντα σχεδιασμό».

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ

Οι υπολογισμοί του Δήμου αναφέρουν πως η επιπλέον χρηματοδότηση που θα χρειαστεί αγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ που «μπροστά στο κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος που θα προκύψει για τον πατραϊκό λαό, όπως προαναφέρουμε, είναι πάρα πολύ μικρό».

Κλείνοντας την επιστολή, ο Δήμος ζητά την υιοθέτηση του αιτήματος, αλλά και να δοθεί εντολή στις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί στην πρώτη διαγωνιστική φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, για το τμήμα Κανελλοπούλου – Νέο λιμάνι, να συμπεριλάβουν και το τμήμα από Ρίο έως Κανελλοπούλου, στην πρόταση μελέτης – κατασκευής που ετοιμάζουν.

ΔΥΟ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ

Το πιο ενδιαφέρον σημείο της επιστολής είναι αυτό που ο Δήμος ζητά από τα κόμματα και τις τοπικές οργανώσεις να απαντήσουν γραπτώς τις θέσεις τους για τη διέλευση του τρένου, ώστε να τις γνωστοποιήσει σε πολίτες που θα πάρουν μέρος σε συνέλευση την 1η Οκτωβρίου. Τέλος, μία ακόμα από τις κινήσεις της δημοτικής αρχής για την ενίσχυση των επιχειρημάτων της είναι η συνέντευξη Τύπου που θα δοθεί τη Δευτέρα για την εξέλιξη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

Ο Δήμος της Πάτρας θεωρώντας πως η απόφαση του τρόπου εκτέλεσης του έργου είναι καθαρά πολιτική, ζητά από τα κόμματα να καταθέσουν γραπτώς την άποψή τους. Για τη Μαιζώνος αποτελεί κομβικό σταυροδρόμι η στάση των κομμάτων, αφού μη γνωρίζοντας ποιος θα κυβερνάει τη χώρα σε λίγους μήνες, θέλουν να «δεσμεύσουν» τουλάχιστον τα κόμματα της αντιπολίτευσης που μέχρι στιγμής οι δημοτικές παρατάξεις που στηρίζονται από αυτά έχουν ταχθεί υπέρ της υπογειοποίησης. Από κει και πέρα, όσον αφορά στην επικοινωνία με την κυβέρνηση της ΝΔ, αυτή τη στιγμή φαίνεται πως δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη. Η προβολή όμως των επιχειρημάτων της Πάτρας δείχνει να «κουμπώνει» στη φράση του Κ. Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ περί «διαβούλευσης». Βέβαια, ο πρωθυπουργός είναι πιθανό να εννοούσε διαβούλευση προς την κατεύθυνση της κάμψης των πατρινών απαιτήσεων, αλλά αυτό θα φανεί στην πράξη σε μερικές εβδομάδες.

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: