Στο ΕΣΠΑ και οι δύο αγωγοί φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ
Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Στο ΕΣΠΑ και οι δύο αγωγοί φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ

Στο ΕΣΠΑ και οι δύο αγωγοί φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ

Πρόσω ολοταχώς για ΕΣΠΑ οι αγωγοί φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ σε Δ. Μακεδονία και Πάτρα

Και οι δύο αγωγοί υψηλής πίεσης του ΔΕΣΦΑ κατευθύνονται προς τη χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και πιο συγκεκριμένα από το τρέχον και το ΕΣΠΑ 2021-2027. Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε συνέχεια της μη προσθήκης του αγωγού της Δυτικής Μακεδονίας στο Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ το έργο στην Πάτρα ήταν ήδη γνωστό ότι αποσκοπεί στην ένταξη στο ΕΣΠΑ.

Μάλιστα τα δύο έργα μαζί με πλήθος άλλων προχωρούν κανονικά και εντός χρονοδιαγράμματος, καθώς πρόσφατα εγκρίθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας το Δεκαετές Πλάνο Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ.

Στο ΕΣΠΑ και οι δύο αγωγοί

Όσον αφορά τον αγωγό της Δυτικής Μακεδονίας επιδιώκεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Στόχος του διαχειριστή, ειδικά για τον αγωγό στη Δυτική Μακεδονία, είναι τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος. Πιο συγκεκριμένα, το έργο στη Δυτική Μακεδονία που ανέρχεται στα 110 εκ. ευρώ θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2023. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το βέλτιστο θα ήταν το έργο να είχε ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς τα ενταγμένα έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2023.

Από τη στιγμή που κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό, τότε ο διαχειριστής θα στραφεί αρχικά προς άλλα κοινοτικά κανάλια χρηματοδότησης. Αυτά θα πρέπει να προβλέπουν την ολοκλήρωση του έργου έως το 2023 και για αυτό το λόγο προτιμάται το ΕΣΠΑ 2014-2020, το οποίο, εάν λάβουμε υπόψη τη ρήτρα του ν+3, ανταποκρίνεται στα χρονοδιαγράμματα του ΔΕΣΦΑ.

Ακόμα και αν δεν επιτευχθεί η ένταξη στο τρέχον ΕΣΠΑ, τότε ο Διαχειριστής θα στραφεί προς την επόμενη προγραμματική περίοδο. Η άλλη εναλλακτική είναι το έργο να χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια του διαχειριστή ή από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2023, αλλά το διακύβευμα θα είναι η τιμή που κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές όλων των κατηγοριών.

Από την άλλη ο αγωγός στην Πάτρα, το κόστος του οποίου ανέρχεται στα 85 εκ. ευρώ, αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ακολουθώντας έτσι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του, το οποίο τίθεται εντός του 2025.

Ο αγωγός στη Δυτική Μακεδονία

Το έργο στη Δυτική Μακεδονία αφορά στη δημιουργία αγωγού υψηλής πίεσης στη Δυτική Μακεδονία με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται στα 110 εκ. Ευρώ. Ο νέος αγωγός θα ξεκινά από την περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας και θα έχει μήκος 130χλμ, τα οποία αφορούν αγωγό 102χλμ με διάμετρο 30’’ και περίπου 29χλμ με διάμετρο 10’’.

Το έργο περιλαμβάνει Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό για την τροφοδοσία εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης, καθώς και βανοστάσια για την τροφοδοσία λοιπών καταναλώσεων της περιοχής. Επιπλέον, συμπεριλαμβάνει σύνδεση με τους Μ/Ρ σταθμούς του Άσπρους και Περδίκκα.

Ο αγωγός στην Πάτρα

Το έργο του αγωγού υψηλής πίεσης στην Πάτρα αφορά στη διασύνδεση με το ΕΣΦΑ της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ) Πατρών, με δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και επιπλέον πόλεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Πύργος, Αγρίνιο).

Το έργο αποτελείται από αγωγό υψηλής πίεσης, διαμέτρου 16’’ και μήκους 140 χλμ περίπου, ο οποίος θα ξεκινά από κατάλληλο σημείο επί του αγωγού υψηλής πίεσης προς Μεγαλόπολη. Το έργο περιλαμβάνει επίσης δύο μετρητικούς και ρυθμιστικούς σταθμούς.

Η τεχνολογία hydrogen friendly

Και οι δύο αγωγοί θα είναι hydrogen friendly. Αυτό σημαίνει πως θα κατασκευαστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον ένα μείγμα φυσικού αερίου και υδρογόνου ή και καθαρό υδρογόνο.

Επιπλέον, θα μπορούν να χρησιμοποιούν και άλλου είδους αέρια, όπως η βιομάζα, εφόσον υπάρξει το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο από την πολιτεία

ypodomes

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: