Ηλειακά Νέα - Νέα & Ειδήσεις από την Ηλεία,Πύργος,Ήλιδα,Ζαχάρω,Ολυμπία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Αρχική Σύνδεσμος Φιλολόγων Πύργου-Ολυμπίας: Σχολιασμός θεμάτων Νεοελληνικής Γλώσσας

Σύνδεσμος Φιλολόγων Πύργου-Ολυμπίας: Σχολιασμός θεμάτων Νεοελληνικής Γλώσσας

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, το οποίο φέτος εξετάζεται με νέα μορφήδιαγωνίστηκαν  οι υποψήφιοι των Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων .

Τα θέματα περιελάμβαναν τρία κείμενα: ένα διασκευασμένο κείμενο του συγγραφέα του Θεόδωρου Γρηγοριάδη, το οποίο δημοσιεύθηκε στον ημερήσιο τύπο πρόσφατα , το κείμενο με τίτλο «Γράφειν» του συγγραφέα, μεταφραστή και εκδότη, Κώστα Ε. Τσιρόπουλου (1930-2017), το οποίο ανήκει στη συλλογή δοκιμίων «Η Μόνωση ως Συνομιλία» (2003) και ένα απόσπασμα από το ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή «Σε βρίσκει η ποίηση» (2012). Το πρώτο –του Θεόδωρου Γρηγοριάδη- αναφέρεται στη σημασία της Ανάγνωσης, το δεύτερο –του Κώστα Τσιρόπουλου– αναφέρεται στη σημασία της Γραφής. Το τρίτο είναι ένα σχετικά πρόσφατο ποίημα του Τίτου Πατρίκιου για τον ρόλο της ποίησης στην καθημερινή μας ζωή.

Στο Θέμα Α ζητήθηκε από τους μαθητές να αποδώσουν συνοπτικά τους λόγους για τους οποίους η λογοτεχνική ανάγνωση συνιστά λυτρωτική απόλαυση για τον συγγραφέα στο Κείμενο 1 (60-70 λέξεις) . Συγκεκριμένα, στο θέμα Α ζητείται πύκνωση και ο μαθητής χρειάζεται να εστιάσει στα σημεία που απαντούν σε συγκεκριμένο ερώτημα.

Στο Θέμα Β, το Β1 αφορούσε ερωτήσεις “κλειστού τύπου”, συγκεκριμένα Σωστό – Λάθος. Το Β2 είναι άσκηση  σχολιασμού και αιτιολόγησης των γλωσσικών επιλογών του συντάκτη. Το Β3 πρόκειται για άσκηση  απόδοσης του νοήματος συγκεκριμένου αποσπάσματος του κειμένου. Το Β1 και Β2 δεν παρουσιάζουν  ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά χρειάζεται προσοχή , καθώς είναι επιβεβλημένες ακριβείς αναφορές στο κείμενο.  Στο Β3 οι μαθητές ενδεχομένως να δυσκολευτούν στον συσχετισμό του ζητούμενου της ερώτησης με τη συγκεκριμένη παράγραφο.

Στο Θέμα Γ, το οποίο εξετάστηκε για πρώτη χρονιά, οι μαθητές κλήθηκαν να σχολιάσουν ερμηνευτικά το περιεχόμενο του ποιήματος και να εντοπίσουν τους κειμενικούς δείκτες, οι οποίοι τους οδήγησαν στην συγκεκριμένη διαπίστωση. Το θέμα του ποιητικού κειμένου είναι σαφές καθώς και οι κειμενικοί δείκτες που το στηρίζουν.

Στο Θέμα Δ, η παραγωγή λόγου αφορούσε άρθρο που θα δημοσιευόταν στο σχολικό ιστολόγιο. Το θέμα ανάπτυξης αφορούσε την ανάγνωση των βιβλίων και τον ρόλο της στην διαχείριση του προσωπικού χρόνου. Η ανάπτυξη ήθελε ιδιαίτερη προσοχή και οι μαθητές μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα κείμενα που τους δόθηκαν. Το φετινό θέμα κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητικό ως προς τις απαντήσεις που καλείται να δώσει ο μαθητής καθώς εκείνος πρέπει να αναπτύξει τη βιωματική του σχέση με την ποίηση και την ανάγνωση βιβλίων. Το Θέμα Δ έχει κάποια ασάφεια στη διατύπωση..

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές επιτυχία και καλή συνέχεια στα υπόλοιπα μαθήματά τους.

Γιάννης Χριστοδουλόπουλος

Γραμματέας του Συνδέσμου Φιλολόγων Πύργου-Ολυμπίας

ΓΕΛ Πελοπίου

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: